Schwarz auf Weiss je poctou spisovateli Heineru Müllerovi, nezaměřuje se však jen na něj, Goebbels se v díle snaží postihnout fenomén vzniku uměleckého díla obecně a současně odhalit význam autora. Proto v díle zazní nejen Müllerův hlas, ale také ukázky z textů Poeových nebo Eliotových. 

Dílo klade na muzikanty mimořádné nároky, protože musejí nejen bravurně zvládat i exotické nástroje jako je koto, ale také se proměnit v herce a performery. Recitují, zpívají, pohybují se, ale také hrají kuželky s dusítky nebo kostky na krytu cembala, popřípadě házejí míčky na kus plechu. Pikolista hraje složité sólo kolem zvuku píšťaly vroucí konvice, v které si ohřívá vodu na čaj.

Složité dílo, ve kterém se využívají i nasamplované hlasy nastudoval Orchestr Berg po taktovkou Petera Vrábela. Režie se chopil tandem SKUTR (Martin Kukučka, Lukáš Trpišovský).

Každé nastudování je originál

„Na více než hodinovou skladbu Schwarz auf Weiss si dosud netroufl jiný soubor než Ensemble Modern, který před třinácti lety nastudoval dílo v procesu skládání přímo s Goebbelsem. Pražské uvedení tak bude teprve druhou inscenací vůbec a vzniká v úzkém kontaktu s Heinerem Goebbelsem. Každé nastudování je naprostý originál,“ zdůrazňuje dirigent Peter Vrábel.

Heiner Goebbels patří k nejvýznamnějším soudobým skladatelům, kteří se snaží propojit svět hudby a divadla. V Praze už zaznělo několik jeho děl, osobně se představil na pódiu v dramatickém Odpoutání Prométhea na Müllerův text Cement. Agon nastudoval jeho la Jalousie na text Alaina Robbe-Grilleta.

Goebbelsův záběr je však velmi široký, kromě soudobé hudbě se věnoval alternativnímu rocku ve skupině Cassiber a dosud spolupracuje s představiteli alternativního rocku.