"Myslím, že je to příběh, který má dynamiku... Taky doufám, že tam jsou i emoce," láká režisér na svůj celovečerní film Protektor, který se řadí na špičku současného filmu a už teď se mezi novináři mluví o filmu roku. Najbrt začal ve 12 letech s kamarádem Klusákem točit pubescentní filmy na 8mm. Scénáře teď píše ve trojici s Robertem Geislerem a Benem Tučkem. "Kluci víc dialogy, já se starám spíš o strukturu, o scénosled a vizuální řešení," upřesnil režisér.

Své herce si vybírá velmi pečlivě a nezajímají ho známá jména. "Mně se spolupracovalo dobře téměř se všema, protože jsem si je i podle toho vybíral. Ale vzhledem k míře společně prožitého času jsme to nejdůležitější zažili s těmi hlavními - Markem Danielem a Janou Plodkovou."

Na filmu Protektor pracoval pět let a říká, že návod na kvalitně natočený psychologický snímek nezná. "Dokonalý recept podle mě neexistuje. Ale přinejmenším je důležité mít funkční příběh a herce, kteří ho dokážou zaplnit."

Velmi nákladné je také zachovat historickou věrohodnost. V dnešní době je těžké najít lokace, do kterých by nebylo třeba výrazně investovat. Spolupracoval proto s poradci-historiky a dobrou práci odvedli hlavně architekt Ondřej Nekvasil a kostýmní výtvarnice Andrea Králová. Například použité šaty jsou z 95 procent původní.