„V časech celosvětové hospodářské krize jsme zvolili téma jaro. Jaro ve smyslu renesance, obrody, nového probuzení a obnovy. Celosvětově jsme totiž svědky toho, že právě design, respektive spolupráce s kvalitními designéry, může přinést hospodářský úspěch výrobců, kteří na tuto spolupráci vsadí,“ uvádějí organizátoři.

Tradičně se design v Praze soustředí do několika čtvrtí, v nichž se nacházejí obchůdky, showroomy a galerie s designem. První velká zóna se nachází na Starém a Novém Městě, druhou zónou jsou Holešovice a třetí tradičně Karlín.

Rekordní rozsah

Celkově se bude doprovodný program Designbloku odehrávat na rekordně největší ploše – přes šest tisíc metrů čtverečních.

Bude mít dvě centra, a to v Holešovicích: Superstudio Classic 7 (nově zrekonstruovaná budova bývalých mlýnů v Jankovcově ulici bude hostit tradiční výstavní projekty firem nazvané Créme de la Créme) a druhé Superstudio Holešovický pivovar, kde se nacházelo historicky první Superstudio Designbloku.

Loftové prostory pivovaru budou k dispozici především speciálním výstavním projektům.

Domácí i zahraniční studia

Prezentovat se budou nejen obchody s designem, zahraniční či domácí výrobci interiérových delikátností, ale i módní návrháři, grafická studia nebo školy. Mezi nováčky se představí Bella Bruta, Simple Concept Store, Max Mara, výrobce obuvi Botas, výrobce světel Eco Design, tradiční producent lustrů Preciosa, vyhlášený výrobce hodinek Prim nebo čalouněného nábytku Polstrin.

Výrazná je zejména účast špičkových výrobců světel: kromě tradičních Artemide, Bulb, Williams galerie světla nebo AMOS Design ukáže novinky Preciosa, Lucis nebo Zumtobel.

Již potvrzenými zahraničními hosty jsou Jurgen Bey a Rianne Makkinková z nizozemského studia Makkink & Bey, kteří na začátku roku začali spolupracovat se studenty z různých ateliérů na VŠUP a uskutečnili čtyřdenní workshop ve sklárnách.

Výsledky jejich setkání společně s ukázkami dosavadních prací budou na Designbloku rovněž k vidění.