Zřejmě jí došlo, že ofrňovat nad způsoby, kterými vábí publikum komerční konkurentky, k ničemu dobrému nevede. Ledaže ji divák přehlédne.

Jenže aby náhlá proměna měla taky viditelný efekt, nesměla by být Nova v téhle disciplíně pořád ještě nedostižná a nesměla by se zároveň probudit i domácky poklidná Prima. Ta koncem loňského roku dokázala předstihnout ČT 1, i když polehávala na kanapi. Copak se asi stane letos, když i ona vyrobila nové, šmrncovnější upoutávky?

Akční Prima

Rodinná televize, která sice honí padouchy jako všechny stanice, ale hlavně kuchtí a sází jabloně, zároveň nečekaně zakčněla: vysílá sérii Vetřelců i chlapáka Rockyho. Patrně se jí zachtělo většího publika, a tak nakoupila starší americké velkofilmy, které před lety poponesly vpřed Novu. Co na tom, že jsou to už starší historiky, divákům to rozhodně nevadí -dívají se znovu.

Televizní čas asi utíká rychleji než ten v kalendáři. Program všech televizí totiž už nápadně dlouho připomíná každoroční vánoční koktejl, v kterém vždy plavaly staré a oblíbené filmy. Na léty prověřené pohádky se dokonce můžeme v prime-timu dívat už po celý rok. Copak asi tak může zbýt na letošní Vánoce?

Samé soutěže

Nejspíš nic, ale ono to bude beztak jedno, protože do té doby se většina diváků usoutěží. Nové zábavné hry, které se najednou vyrojily v hlavním vysílacím čase, patří momentálně k nejsledovanějším pořadům. Jde v nich o velké peníze, a tak to vypadá, že asi budeme národ pořádných hamounů. Jako ostatní, které už taky dostala americká soutěž Chcete být milionářem?

Může za to totiž ten dobrácký strejda, který po tři roky odmítal být zlý. Nebýt toho, že ho pravidelně sledovala polovina publika, stěží by si teď Nova troufla nasázet do prime-timu hned čtyři nové hry.

Nejsledovanější česká televize začala škádlit publikum zlatou horečkou, ale je to ona sama, kdo tu vykopává ten největší poklad. Kde? V nové hře Superprogram. Diváci touží po výhrách, a tak posílají esemeskami herní kódy, které získávají nákupem zboží a sledováním pořadů. Po půlroce, až hra skončí Velkým finále, může si Nova i její obchodní partneři udělat nebývalý přehled o tom, co její publikum kupuje i kdy a na co se dívá. To je nad všechny výhry.