Je to označení pro pornofilmy zachycující nebo předstírající sexuálně motivované násilí či vraždu. V tomto případě účastníky gang bangu, kdy jedna žena před kamerou sexuálně uspokojí co největší počet mužů.

Že jde o projev exhibice, o tom není pochyb. I proto chce stárnoucí pornohvězda Cassie Wrightová dosáhnout čísla 600, vždyť „konkurentka“ Annabel Chongová skončila u 251!

Masturbující embryo

Každá exhibice začíná a končí v úplném soukromí a o ně vlastně Palahniukovi nejvíc jde. Samozřejmě chce šokovat, i proto si najde názor britské antropoložky Catherine Blackledgeové, která tvrdí, že už lidské embryo v děloze začíná masturbovat měsíc před narozením. Ta „sprosťácká prťavá potvora“ s „tím“ začíná ve třetím trimestru a pak už toho nikdy nenechá.

Pro dívku Sheilu, která inkasuje peníze za účast a také příplatky za posunutí pořadí v seznamu zájemců, je ten den jedním jediným: projevem svobodné vůle i svobodného obchodu.

Jak se ale bude cítit, když se pán číslo 72 při souloži se „slečnou Wrightovou“ prohlásí za jejího potomka, kterého kdysi předala k adopci? Jenže ona dobře ví, že to bylo mimino dívčího pohlaví!

Dramat je víc. Každý ze tří mužů, tedy číslo 72, ale i 137 a samozřejmě 600, bývalá Cassiina láska Branch Bacardi, netuší, že se mají stát účastníky tance končícího smrtí. Anebo důvodem vyplacení pojistky s řadou nul dávajícím prvnímu číslu smysl?

Deprese ze světa

„Naše kultura způsobila, že jsme všichni stejní. Nikdo už není opravdově bílý nebo černý nebo bohatý. My všichni chceme totéž. Jako jednotlivci nejsme nic,“ napsal Palahniuk v publikované prvotině Klub rváčů. Svou individualitu, ale i depresi z bláznivého světa, kterou vybíjeli mlácením druhých, připomínali vlastně pravěké zvyklosti.

Edward Norton i Bratt Pitt o tom přesvědčili ve stejnojmenném filmu režiséra Davida Finchera z roku 1999. Loni natočil Clark Gregg se Samem Rockwellem a Anjelikou Huston zase román Zalknutí. Memento muže těžícího z pomoci druhých při předstírání zalknutí při jídle.

I za tím je však péče o postiženou matku, k níž hrdina cítí dluh. A posedlost sexem, jak jinak. Z tohoto hlediska se Snuff může jevit jako komorní drama. Palahniuk je však pilný autor, a tak se čtenář v českém překladu může těšit i na jeho další dva romány.