Proč se nové album jmenuje Battle For The Sun (Bojuj za slunce)?

Název alba je to poslední, o čem se rozhodujeme. Teprve na konci nahrávání si můžeme sednout a podívat se, jestli je v písních nějaká soudržnost nebo tematická jednota. Toto album je reakcí na předchozí album Meds, které se nám zpětně zdá jako docela temné a ponuré.

Když tedy došlo na tuhle nahrávku, chtěli jsme, aby byla barevnější, optimističtější a aby v ní byla naděje. Battle For The Sun odkazuje na rozhodnutí vést radostnější a vyváženější život, vybrat si světlo jako protiklad tmy, která pramení z neklidného života a dennodenního válčení.

V čem je deska jiná než předchozí Meds?

Od konce turné Meds se v Placebo odehrálo několik změn. Za prvé máme v kapele mladou, novou krev. To nám dalo injekci mladistvé a pozitivní energie. Také jsme album udělali bez nahrávací společnosti, což nám dalo svobodu být tak kreativní, jak jsme jenom chtěli.

A konečně jsme také poprvé nahrávali mimo Evropu, díky čemuž jsme se soustředili na práci. Dostali jsme se mimo pohodlí domova a pryč od všech rozptýlení. Tyto faktory spolu s nově nalezeným nadšením z toho, že jsme součástí Placebo, dělají z nahrávky ambicióznější, barevnější, epický a optimistický počin.

Placebo už jsou docela dlouhý čas na scéně, od roku 1994. Jak se za tu dobu změnili?

V devadesátých letech jsme se cítili jako outsideři, a je to tak pořád. Myslím, že pro jakoukoli kapelu je důležité, aby vůbec neregistrovala, co je trendy nebo cool. Aby dělala, co se jí zdá dobré a ignorovala lidi, kterým se to nelíbí.

Vaše hudba se po těch letech dost změnila. Co to ovlivňuje?

Naštěstí jsme se od doby, kdy jsme v roce 1994 s Brianem Molkem kapelu založili, něco naučili a prožili. Nyní mám pocit, že se probouzím ze snu a zjišťuji, že ten sen je skutečností. Jde o hledání toho, co je v životě důležité, co stojí za to a o převedení těchto věcí do hudby.

Tentokrát jste pracovali s producentem Davidem Bottrillem. Přinesl do vaší hudby něco jiného?

Udělalo na nás dojem, jakých zvuků ve své kariéře dosáhl, například s kapelami Tool nebo dEUS, a také na nás zapůsobily jeho ocenění Grammy. Je to velmi dobrý člověk, který nás dovedl k našim nejlepším výkonům. Poprvé jsme producentovi dovolili, aby nám pomohl s aranžemi písní, což může být velmi citlivý proces, protože je to osobní. On ale přinesl hodně sofistikovanosti, za což jsme mu vděční.