Hlavní obsah

Chris Cornell má srdce dokořán

Právo, Jaroslav Špulák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Bezmála dvě hodiny hrál v neděli večer americký zpěvák Chris Cornell vyprodanému pražskému klubu Roxy. Přestože přijel propagovat zejména své aktuální album Scream, zhusta a rád nacházel ve svém programu prostor pro skladby od kapel a projektů, jimiž během kariéry prošel.

Foto: Veronika Hušková, Novinky

Chris Cornell

Článek

Hrály se tedy kousky od devadesátkových Temple Of The Dog, v nichž byl s pozdějšími členy Pearl Jam, Soundgarden - souputníků Nirvany, Pearl Jam i Alice in Chains, či Audioslave, kde se setkal s osobitým levicovým kytaristou Tomem Morellem. Připomněl i svá první sólová alba, v porovnání s novinkou bytostně rocková Euphoria Morning (1999) a Carry On (2007).

Cornell je na turné k desce, která se nesetkala s nijak příznivým ohlasem. Nahrál ji společně s věhlasným producentem Timbalandem a posunul se od rockových vřav k vyklidnělým písničkám s hrdou taneční základní deskou. Koncertně ovšem kousky z ní převedl do rockové podoby, ubral na syntetických podehrávkách (které mu přesto během vystoupení sekundovaly) a upřednostnil kytarové party.

V zásadě se mu díky skupině, se kterou vystupuje, a záměrnému srovnání nálad svých kariérních kapitol podařilo postavit vedle sebe všechna období bez toho, že by některé z nich jinému svou vizáží stínilo. Podstatou i navenek vše tepalo v pevném bigbítovém tvaru.

Cornell přijel ve skvělé pěvecké formě, jak se ostatně dalo očekávat. Od první chvíle předváděl, jak široký hlasový rozsah mu byl dán do vínku a jak s ním lze nakládat ku prospěchu uměleckého záměru. Pnutí mnoha skladeb vytvářela ona hlasová složka, přičemž nejvíce patrné to bylo v pomalých kompozicích.

Těmi svůj reprezentativní setlist vystlal nadmíru. Po pětipísňové akustické části, která byla sestavena pouze z volných skladeb, to chvíli vypadlo, že předešlé vzrušení už snad ani nechce nahodit zpátky. Jakmile se ale k předtím osiřelému vokalistovi s kytarou dostavila na pódium celá kapela, byl tu zase ten spolehlivý rocker, který si jen skrze aktuální kolekci odešel vyzkoušet něco nového.

Cornellovo pražské zastavení bylo potřebným zpestřením koncertně nabitého června. Na pódiu předčil svou doprovodnou kapelu, byl osobností každým coulem a diváci mu ani nestihli dát najevo, že přišli zejména na skladby z jeho minulých let. On jim totiž po hrstech a se širokým hudebním srdcem rozdával vše, co jeho tvůrčí krám doposavad nabízí.

Reklama

Výběr článků

Načítám