Tanec a pohyb vůbec byly jedinou možností, jak se při Kravitzových písničkách zahřát. Zavrženíhodným momentem koncertu tedy byly chvíle, kdy se na pódiu nic nedělo, zpěvák odešel do zákulisí a muzikanti stáli na místech a čekali, až budou moci začít další kousek. I pár takových chvil Kravitz svému českému publiku nachystal.

Začal krátce po osmé a krátce po šikovné rakouské předskokance Anně F. úvodní skladbou Freedom Train z jeho prvního alba Let Love Rule (1989). Syrová a hybná skladba dala na srozuměnou, že během večera se bude procházet celou svou hudební kariérou, nejenom obsahem loňského alba It Is Time For A Love Revolution, k němuž momentálně v Evropě muzicíruje.

Lenny Kravitz v Brně nepotřeboval ani velkoplošnou projekci či pyrotechnickou vřavu.

Lenny Kravitz v Brně nepotřeboval ani velkoplošnou projekci či pyrotechnickou vřavu.

FOTO: Petr Hloušek, Právo

Kravitz střídal několik podob. Jako multiinstrumentalista, jenž si dokáže album natočit bez pomoci jiných, hrál na kytaru i klavír. Ve druhé části koncertu teskně zazpíval baladickou I'll Be Waiting a celý set tak bezvadně uklidnil těsně předtím, než ve finále nasadil garážově rock'n'rollové American Woman a především hitovou Fly Away, již s ním ve velkém nadšení zpívalo rozparáděné publikum.

Kravitz se prezentoval nejenom jako osobitý zpěvák s ohebným hlasovým rejstříkem jdoucím od křičených pasáží k vyklidnělým až přecitlivělým áriím. Byl tu i coby nadaný muzikant, jenž se spolu s kapelou pouštěl do někdy až sáhodlouhých instrumentálních částí, v nichž projevoval obdivuhodný cit pro gradaci skladeb, méně už však schopnost jimi publikum nepředávkovat. 

Lenny Kravitz v Brně rozhýbal publikum zkřehlé deštěm.

FOTO: Petr Hloušek, Právo

Byl tu také Kravitz jako rocková hvězda. Příjemný navenek, ale fakticky nedosažitelný. Chlapík, který ví, co s diváky dokáže udělat krok správným směrem, byť jen o dva metry blíže k prvním řadám. Přitom zejména při zmíněných pauzách mezi skladbami šla jeho vlídnost stranou a přes vytrvalý déšť dával pauzami najevo, kdo koncert diriguje a že to není onen déšť, o kterém samozřejmě dobře věděl. 

Jeho brněnské vystoupení lze přesto objektivně řadit mezi profesionálně skvěle zvládnutá. Vystačilo mu k tomu pódium opatřené pouze světelnými efekty. Nepotřeboval naopak ani velkoplošnou projekci či pyrotechnickou vřavu. Ona by to při tom dešti stejně byla mizerná provokace.