Hlavní obsah

Dvě nenáročné americké komedie o psech a nakupování

Právo, Věra Míšková

Pět premiér a Dny evropského filmu k tomu, taková je filmová žeň novinek na nadcházející – prý deštivý – víkend. Maminky mohou dokonce vyrazit do multiplexu společně s dětmi, aniž by s nimi musely nutně sdílet jeden sál.

Článek

V Báječném světě shopaholiků by se ostatně děti nudily, zatímco v Hotelu pro psy se navnadí na tolik čtyřnohých kamarádů, že cesta domů bude patrně lemována prosbami o „aspoň takhle malinkaté štěně“.

Nakupujte nebo zhyňte!

Báječný svět shopaholiků se tváří jako Ďábel nosí Pradu, ale chybí mu jeho náboj, pořádný vtip a Meryl Streepová. Trochu se tváří také jako kritika konzumního způsobu života v odcizené společnosti, ale k tomu mu chybí takřka všechno. Je to jen nenáročná přehlídka šatiček, botiček, kabelek a šálů, které v závislosti zvané shopaholismus nakupuje jedna slečna.

Isla Fisherová jako novinářka Rebeka připomíná nejvíc Zuzanu Norisovou v seriálu Letiště – je pitomá až Bůh brání a ke všemu přistupuje s naivním úsměvem, který jde člověku na nervy úměrně s přibývajícími minutami filmu.

Navzdory IQ shodnému nejvýš s houpacím koněm touží pracovat jako redaktorka v módním časopise, ale propracuje se „jen“ na místo fejetonistky finančního plátku, kde se proslaví veselou blbostí, která se v tu chvíli hodí.

To už ovšem divák ví, že hloupá je nejen Rebeka, ale i celý film, který sice v jednotlivých scénách občas škubne ústy do úsměvu, ale na to, aby se dal nazvat příjemnou komedií, to nestačí. A když, tak nejvýš pro stejně patologickým nakupováním postiženou část populace. Celý chatrný a předvídatelný děj se totiž odvíjí především ve stereotypním střídání Rebečiných záchvatů vyprazdňování kreditek za šály, blůzy a střevíce ohromujících značek a cen a jejích odvykacích kúr. Ale nebojte se, láska taky bude.

Štěkající film

Ani Hotel pro psy není ohromujícím veledílem. Jeho scenáristé si s propracováním příběhu moc práce nedali, děj visí jen na niti lásky ke čtyřnohým mazlíčkům. Ta je ovšem velmi pevná, takže pejskaři od šesti let asi nedají na film dopustit. Tím spíš, že se v něm vypráví o tom, jak děti zachránily toulavé psy a vybudovaly pro ně ráj.

:.Tihle dva se mají moc rádi...

FOTO: Archiv firmy Bontonfilm

Spousta věcí je tu nelogických a prakticky vyloučených, ale docela vtipně vymyšlených a dá se na ně dívat, aniž by se člověk propadal do pocitů trapnosti a nudy. Hlavními lidskými hrdiny jsou dva osiřelí sourozenci, kteří si do rodiny svých nových pěstounů, šílených stárnoucích rockerů, nesmějí přivést svého milovaného psa Pátka. Schovávají ho tedy, kde se dá, až objeví opuštěný a na první pohled zcela zchátralý hotel. Na druhý pohled se však jeho zchátralost ukáže jako řešitelná, takže z něj děti (neptejte se jak a za co, to film neřeší) postupně vybudují prima psí bydleníčko i zábavní park.

Skutečnými hrdiny jsou samozřejmě zcela podle očekávání psi. Malí, velcí, chlupatí i holí, vesměs chytřejší než kdekterá shopaholička. Poznají, kdo je má rád a kdy jde do tuhého, a tomu, kdo je miluje, oplatí stejnou.

Hotel pro psy tak sice není velký film, ale dává docela zřetelně najevo, že zvířata jsou stejně cítící živočichové jako lidé a že si zaslouží lásku a péči. A ještě k tomu je alespoň místy film opravdu docela zábavný. I když připouštím, že možná jen pro pejskaře.

Báječný svět shopaholiků, USA 2008

Režie: P. J. Hogan Hrají: Isla Fisherová, Hugh Dancy, Joan Cusacková, Kristin Scott Thomasová

Hotel pro psy, USA 2009

Režie: Thor Freudenthal Hrají: Emma Robertsová, Jake T. Austin, Don Cheadle, Lisa Kudrowová

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám