Mimo komediální drama o dvou kamarádech ve zralých letech, kteří po letech vzpomínají na středoškolské alkoholické i sexuální eskapády, se do programu vešlo dalších 28 hraných, 5 dokumentárních a 17 krátkých filmů.

Za zmínku určitě stojí zástupce italské kinematografie, debut Anny Negri Dobrý den, smutku, který vzbudil ohlas na posledním karlovarském festivalu, kam zavítala i sama režisérka. Vypráví příběh dvou dokumentaristů, kteří v rámci projektu snímají život jednoho obyčejného páru a jsou nechtěnými svědky jejich rozchodu. Melancholický film byl nominován na Velkou cenu poroty na festivalu nezávislých snímků Sundance.

Z dalších pak zaujme třeba zástupce stále silněji se ozývající pobaltské kinematografie litevský snímek Sběratelka, minimalistický a krutý výlet do duše ženy, která není schopna citu v žádné situaci. S jednou jedinou výjimkou: pokud si nějakou srdceryvnou situaci nahraje na video a později si ji přehraje. Zejména jeden konkrétní moment s roztomilým pejskem mezi dveřmi vám utkví v paměti ještě na dlouho.

Po Praze i Brno a Olomouc

Naše domácí filmaře zastupují koprodukce Paříž 36, která se, jak název napovídá, vrací do francouzského velkoměsta poloviny třicátých let, dále v rámci sekce k 20. výročí pádu železné opony dokument Občan Havel a řada krátkých filmů, jednak z produkce FAMU a také z programu festivalu Fresh Film Fest 2008.

Po týdnu v Praze, kde kromě Světozoru budou moci diváci a divačky na evropské filmy zavítat také do Aera a Lucerny, se přehlídka přesune do Brna (25. 4. – 30. 4.) a Olomouce (27. 4. – 30. 4.). Ozvěny Dnů evropského filmu se uskuteční v Boskovicích, Veselí na Moravě a Uherském Hradišti.
Vstupné na festival, který společně pořádají velvyslanectví a kulturní instituty z pětadvaceti zemí, se od loňska nemění. V Praze zaplatíte 90 korun, na dopolední projekce dokumentů 50 korun. V Brně 80 korun a v Olomouci ještě o desetikorunu méně.