Věřil jste, že album Ohrožený druh ocení i akademici?

Já si předně nemyslel, že ji někdo bude kupovat. Jenže od prvního dne byla první v žebříčku a vydržela tam čtrnáct týdnů. To se mi nikdy s deskou, kterou jsem dělal s Petrem Hapkou nebo Jardou Svobodou, nepodařilo. Neumím si to vysvětlit. Snad lidé ocenili to, že je riskantní.

V čem?

Nejsou na ní velké hvězdy, na jejichž jména by se dala prodávat. Jsem strašně rád, že jsem tuhle hloupou tezi zpochybnil. Neplatí, teď se to ukázalo. Na mé desce zpívá barmanka, holka, která vystupovala v hotelu v Maroku, zkrátka úplní outsidrové. Strašně mě těší, že potvrdili mou dávnou myšlenku z písničky Benefice černých koní, v níž se zpívá, že i černí koně mohou zvítězit. Zvítězili oni, ne já. Proto mě pak už moc nepřekvapilo, že se deska líbila i akademikům.

Budete v takovém způsobu práce pokračovat?

Rozhodně, dokonce půjdu ještě do mnohem většího rizika. V současné době pracujeme na přípravě divadelní premiéry muzikálu Kudykam, která bude 22. října ve Státní opeře a je celá ve verších. Je v ní asi dvacet Hapkových písniček, které aranžuje a nastuduje Ondřej Brzobohatý, člověk o dvě generace mladší.

Hapkův rukopis miluju, ale domnívám se, že je čas ho rozšířit výsostně muzikálními prostředky, které Brzobohatý má. Riziko je v tom, že mezi lidmi, kteří budou v muzikálu i na CD zpívat, není nikdo slavný. Snad kromě Vojty Dyka, který si už určitým způsobem se svou skupinou Nightwork renomé získal.

Málokdo ale ví, že třeba herec Karel Dobrý je úžasný zpěvák. Steven Spielberg ví, že je to dobrý herec, protože mu dal kontrakt, ale on je i výtečný zpěvák. Bude to velmi dobrodružné.