Referentka údajně místo jména skutečných autorů do výkazů občas napsala jméno Charlieho Greena. Ochranný svaz autorský (OSA), přes který poplatky směřují, poté vyplatil peníze muži, který má vedle pseudonymu Green i skutečné jméno Karel Zelenka. Zatím není potvrzeno, zda jde podle shody jmen o příbuzného zaměstnankyně televize.

ČT také zkoumá možnost, že si pracovnice často vymýšlela názvy použitých skladeb. Kontrola prý zjistila u jednoho z pořadů, že v něm byla zapsána skladba, která se vůbec nevysílala.

Na podvod přišel podle slov mluvčího České televize Ladislava Štichy útvar vnitřní kontroly ČT. „Zjistili jsme v několika případech, že nesedí výkazy pro OSA,“ sdělil ve středu Právu Šticha. „Zjišťujeme v současné době rozsah škody, ale rozhodně nejde o miliónové částky, jak skandálně uvádí deník HN. Výše škody není ještě vyčíslena,“ dodal Šticha. Podle něj jde prý o „šestákovou záležitost,“ jak poznamenal mluvčí.

Televize však musela za hudbu, kterou pod jménem Charlieho Greena vykazovala jako odvysílanou, i když nezazněla, zaplatit OSA, a ta se může cítit poškozena. „ČT nepřišla o žádné peníze, tím méně o peníze z koncesionářekých poplatků. OSA platíme roční paušál bez ohledu na to, kolik hudby použijeme, zda zahrajeme tři tisíce nebo desetitisíce písniček,“ vysvětloval Šticha. Výši ročního paušálu ale neřekl, protože to prý „neví“.

Generálnímu řediteli ČT Jiřímu Janečkovi končí v půli července šestiletý mandát a Radu ČT čeká rozhodování, kdo do křesla veřejnoprávní insitituce usedne na další funkční období.