Tvůrci muzikálové Popelky ctí předlohu, ze základní linie příběhu nic nechybí - nepřejícná macecha, ctižádostivé sestry, přebírání hrachu, kouzelné lískové oříšky, ples na zámku, zkoušení střevíčku, happyend.

Muzikálová forma však oproti literárnímu textu a filmu umožnila autorům scénáře, Christianu Bergovi a Mirko Bottovi a režisérce Melanii Herzigové ve vrchovaté míře využít specifické jevištní prostředky, zejména komunikaci s publikem. Zvláštní kapitolou je pak lehce swingující hudba, kterou napsal začínající muzikálový skladatel Timo Riegelsberger.

Popelka měla být původně topmodelkou

Neobyčejně zábavný je mluvící Popelčin kůň Nikolaus, kterého však nehraje jako v případě filmového Juráška živé zvíře. Stále přítomná obrovská loutka plní funkci vypravěče, glosátora a rádce, jenž se stal oblíbencem dětí. Ty jsou neustále interaktivně vtahovány do děje, například když mají navrhovat kouzelné formule na čarování z oříšku. Když na jeviště uprostřed představení vběhne Červená Karkulka, děti spolehlivě reagují pobaveným smíchem. Pro účinkující je to signál, že by si měli dát pauzu.

Do hlavní role, kterou v očích televizních diváků nepřekonatelně ztělesnila Libuše Šafránková, obsadila německá produkce jednu z účastnic televizní soutěže pro aspirantky na práci topmodelek Wandu Badwalovou.

V soutěži "Germany's Next Topmodel", která se formátem podobá hledání pěveckých superstar, sice Badwalová nepostoupila do finále, ale to ji tak netrápí, neboť právě muzikálové herectví je pro studentku hamburské soukromé divadelní školy Stage School vysněným zaměstnáním. Popelka je její první rolí.

S Libuší Šafránkovou se však měřit nechce. "Ani se o to nepokouším. Je to úžasná herečka a Popelku hraje okouzlujícím způsobem," řekla Badwalová o přestávce jednoho představení.

"Samozřejmě jsem ledacos okoukala, hlavně jak vyjadřuje charakterové vlastnosti Popelky," přiznává třiadvacetiletá hamburská rodačka, která roli získala v pěveckém konkurzu. Poprvé prý viděla filmovou Popelku v osmi letech a pak ještě alespoň dvacetkrát.