Všechny pokuty jsou za nedodržení povinností stanovených pro vysílání reklam, teleshoppingu a sponzorovaných pořadů v loňském květnu v různých časech a na různých stanicích ČT. Rada o pokutách informovala Právo v tiskové zprávě.

Udělených dvanáct pokut sestává z částek, z nichž nejnižší je 200 tisíc korun, nejvyšší je suma 2,5 miliónů korun. Prohřešku v této výši se měla veřejnoprávní televize dopustit na programu ČT 4 Sport, kde odvysílala označení sponzora reklamní znělky Simply You, produkt Clavin Strong a neoddělila ji označením reklama.

Kromě pokut musí ČT ještě uhradit náklady správních řízení. Česká televize čeká na písemné vyjádření rady, pak rozhodne o odvolání.

Předseda rady: spor trvá léta

Předseda rady Václav Žák ČTK řekl, že spor mezi radou a ČT a Primou - neboť Nova tento způsob reklamy nepoužívá - na téma sponzorování reklamních znělek trvá léta. Důvodem k aktuálním vysokým pokutám bylo podle Žáka to, že rada se rozhodovala na základě četnosti vysílání jednotlivých označení sponzora reklamní znělky.

Jednotná sazba za jedno odvysílání je podle něj a přístupu rady 100 000 korun, přičemž maximum pokuty je 2,5 miliónu korun. "Někde to bylo tak, že repríz byly desítky, u některých jen třeba dvě až tři. Od toho se odvíjela výše jednotlivých pokut," řekl Žák.