Publikaci v překladu Jany Novotné vydal Slovart a jejími autory jsou čtyři odborníci na slovo vzatí: Frederick Leven ze Stadtmusea v Bonnu; Markus Schuler, specializující se na grafický design a módu; Claudia Neumannová, novinářka a autorka Designlexicon Italy, a spisovatel Bernd Polster, přispěvatel do Financial Times Deutschland a Frankfurter Rundschau.

Autoři si nechali hodně záležet, čím své tlusťoučké papírové děťátko (540 stran) nasytí a jak bude vypadat. Lexikon je napěchován tím nejvýznamnějším, co za posledních více než sto let na mezinárodní scéně vzniklo.

Nesoustředí se jen na zásadní návrháře, jako jsou Philippe Starck, Frank L. Wright, Charles a Ray Eamesovi nebo Charles R. Mackintosh. Prostor dostali i respektovaní výrobci: Jaguar, Apple, Kartell, Leica, Alessi či Vitra.

Nechybí automobilový průmysl ani architektura

Zařazeny jsou produkty z oblasti automobilového průmyslu, architektury, interiérového designu a též elektronické hračky. Jednotlivá hesla jsou přehledně, abecedně řazená. Každé doprovází profil – medailónek designéra nebo historie firmy, nechybí chronologický seznam výrobků a pečlivě vybrané fotografie.

A když kniha o designu, tak přece nemůže vypadat jako nějaká příručka pro zahrádkáře (nic proti fanouškům pěstování zeleniny). I tady patří pochvala autorům, autorce a grafikům, že se drželi známé designérské poučky, a totiž: dobře, zajímavě vypadat a být funkční.

Encyklopedie na křídovém papíře je nejen praktickým učebním materiálem a přínosným čtivem, ale i stylovým přírůstkem do knihovny.