Wenderse proslavil portrét atmosféry rozděleného Berlína osmdesátých let Nebe nad Berlínem, které provázela vynikají hudba od lidí z okolí Nicka Cavea. Na snímek navázal film Tak daleko, tak blízko. Z tvorby režiséra jsou u nás ještě dobře známy v USA natočené psychologické drama o hledání ztracených rodinných vazeb Paris, Texas, do sci-fi laděný film Až na konec světa nebo Lisabonský příběh o zvukaři ztraceném v cizím městě.

Méně známou ranou tvorbu přibližuje Box s snímky Alice ve městech, Falešný pohyb, Americký přítel, V běhu času a Stav věcí. Poslední z nich ukazuje odlišnost amerického a evropského přístupu k filmu, ale současně ukazuje, jak snadno může hra přejít ve skutečnou tragédii.

Alice ve městech, V běhu času a do jisté míry i Falešný pohyb jsou road movie. Tento formát dává Wendersovi, který je velmi vizuální, možnost si hodně pohrát s kamerou. Alice ve městech přibližuje Porúří, kterým cestuje novinář Philip Winter s osmiletou americkou holčičkou, aby našel její matku.

V běhu času je road movie o přátelství, které ale současně ukazuje společenskou krizi v Německu konce 70. let, i když ne tak otevřeně jako Fassbinedory snímky. Režisér se v něm také zamýšlí nad stavem německého filmu, což je otázka, která ho trápila dlouhodobě a věnoval se jí i Stav věcí. Prolíná se prolíná i do Falešného pohybu o muži, jenž se chce stát spisovatelem a proto se vydá na cestu po Německu. Všem třem snímkům dominuje výkon Rüdigera Voglera.

Americký přítel s Dennisem Hopperem a Brunem Ganzem představuje Wenderse v jiné podobě, jako režiséra kriminálního psychothrilleru na motivy Patrici Highsmithové. I v něm se však objevují postupy rad movie. Kolekce dobře ukazuje východiska Wendersovy tvorby a přibližuje cestu k jeho vrcholným snímkům.