V České republice tanečníci vystupovali již čtyřikrát, její představení zhlédlo přes 100 000 diváků. Ve čtyřech desítkách zemí show vidělo podle pořadatelů už přes 50 milionů lidí. Premiéru měla v roce 1996, jejím autorem je tanečník a choreograf Michael Flatley, muž, který je zapsán v Guinnessově knize rekordů jako majitel nejrychlejších nohou na světě. Sám dnes již vystupuje jen sporadicky, avšak před třemi lety měl v Praze uvést ve světové premiéře své nové představení Keltský tygr.

Na poslední chvíli, jen hodinu před začátkem představení však byla premiéra na strahovském stadionu zrušena. Flatleyho tým tehdy uvedl, že pódium je ve špatném technickém stavu. Pořadatelé museli vracet vstupné a na Flatleyho, respektive na neznámého pachatele podali trestní oznámení. Policie dodnes případ řeší.

Představení pořádaly agentury Pragokoncert Bohemia a JVJ Produkce, druhá z nich pořádá i nadcházející hostování Lord of the Dance. Pragokoncert měl uzavřenou smlouvu s Flatleym a měl na starosti i techniku, která byla údajně pojištěna. Agentura JVJ Produkce zajišťovala reklamní kampaň a distribuci vstupenek.

Lucie Marková z Pragokoncertu řekla, že jejich agentura se již tímto případem nezabývá. "Policie nám řekla, že vzhledem k tomu, že je třeba vyslýchat i zahraniční aktéry kauzy, potrvá celý případ léta," řekla Jana Krátká z JVJ Produkce. Pořadatelům vznikly zrušením vystoupení škody v řádech desítek milionů korun.

Lord of the Dance však sází na efekt

Michael Flatley se proslavil v irské skupině Riverdance, jejíž program měl premiéru o dva roky dříve než Lord of the Dance. Po několika odkladech také tento soubor v roce 2004 vystoupil v Praze. Členové Riverdance si na rozdíl od podobných skupin sami skládají hudbu, na kterou tančí a zpívají.

Lord of the Dance však sází více na efekt. Velkolepá výprava scény, světel a kostýmů i celý koncept odkazující na tolkienovský svět Pána prstenů sklízí úspěchy, ale právě pro svou přílišnou efektnost má i své kritiky. Hudba a tanec třicítky tanečníků jsou založeny na tradičním irském folkloru, obohaceném o rychlejší popové melodie, moderní tanec a step.

Celý večer se odehrává v tempu, které se zdá neuvěřitelné - stejně jako výdrž interpretů. Inscenace je ale podle odborníků příliš vypočítaná na velký efekt, k přilákání početného publika by pravděpodobně stačilo to, že soubor perfektně zvládá tanec a choreografii.