Zcela vyprodaná Dvořákova síň slyšela dvakrát Českou filharmonii řízenou britským dirigentem Charlesem Mackerrasem, který premiéru připravil a přidal k ní i dvě Dvořákovy symfonické básně Polednice a Vodník.

Nalezená partitura

Talichův žák Mackerras tak navázal na Talichovu premiéru opery Julietta v pražském ND v roce 1938. Po ní Martinů vypracoval tři scény z opery koncertně, partitura byla ale dlouho považována za ztracenou.

Objev tří fragmentů (tři scény z 2. jednání a závěr opery) je největší událostí martinůovských bádání a pražská premiéra se tak stala senzací, o čemž svědčil zájem publika i muzikologů z celého světa.

Vystoupila Magdalena Kožená

Pro hlavní roli se podařilo získat mezzosopranistku Magdalenu Koženou. Přestože role je psaná pro soprán, Kožená hlasově i výrazově obstála na výbornou. Vedle ní zazářil i australský tenorista Steve Davislim v roli Michela.

Snovou atmosféru vystihlo koncertní nastudování nestárnoucího Mackerrase (82 let), dostatečně i zásluhou dalších tří francouzských pěvců (Fréderic Goncalvés, Michele Lagrangeová a Nicolas Testé), i výkon orchestru byl mimořádný.