„Práva na pořádání ceremoniálu předávání cen jsme převedli na společnost IFPI, která je postoupila LeWron Vision. Strategie Petardy se dnes odvíjí jiným směrem, zabýváme se hlavně vydáváním desek. Vrcholem našeho andělského snažení byl loňský ceremoniál v O2 Areně,“ řekl Právu Petr Šiška, šéf společnosti Petarda Production.

Novým pořadatelem ceremoniálu je tedy společnost LeWron Vision, která se mimo jiné manažersky stará o zpěvačku Ewu Farnou. Stojí za ní hudební skladatel Lešek Wronka. Prezidentem Akademie populární hudby zatím zůstává Petr Šiška. „Zatím zůstávám ve funkci, ale až se najde můj nástupce, předám mu ji. Mělo by se to stát v lednu příštího roku,“ vysvětlil Šiška.

Některé změny Právu potvrdila i Petra Žikovská z české federace fonografického průmyslu IFPI. Dodala, že do konce týdne vyjde k celé záležitosti tisková zpráva.
Podle ní se zcela jistě změní seznam akademiků, kteří ve výročních cenách hlasují. Oproti předešlým rokům se sníží jejich počet a průběh hlasováni bude nově zajišťovat IFPI.

Seznam akademiků se mění

„Na tom jsme se dohodli s Petarda Production ještě v době, kdy měli ceny dělat oni. Souhlasili s tím. Seznam akademiků ale nemůžu zveřejnit, protože navržené lidi musíme nejdřív oslovit. Pokud budou se svým zařazením do akademie souhlasit, proběhne tradiční hlasování ve dvou kolech. První by mělo být v lednu. Myslím, že tento krok byl prospěšný, protože v našem seznamu jsou opravdu hudební odborníci,“ řekla Právu Žikovská.

Podle ní se budou v příštím roce opět vyhlašovat i žánrové ceny, v nichž jsou za své desky odměněni zástupci menšinových hudebních stylů. V lednu by se v pražském divadle Hybernia mělo uskutečnit také vyhlášení prodejní ankety Deska roku. O tom, kde se Andělé budou v březnu konat, zatím není jasno, byť Právo před časem přineslo informaci, že se uskutečni 21. března v Ostravě. „K tomu vám zatím nemohu podat informaci,“ řekla Žikovská.

V minulých pěti letech byla hlavním partnerem hudebních cen Allianz pojišťovna. Ta po vyhodnocení sponzoringových aktivit s novým pořadatelem Andělů dále jedná, ovšem způsob spolupráce se změní.

„Každou jednotlivou sponzoringovou aktivitu pravidelně vyhodnocujeme, zjišťujeme, zda naše angažovanost v tom kterém projektu naplňuje obchodní a marketingové cíle Allianz pojišťovny. Pokud jde o hudební ceny Anděl, v současné době probíhají jednání s pořádající agenturou o jiné podobě spolupráce, než jakou jsme měli v uplynulých letech, a to právě z výše uvedených důvodů. Sponzorství však nadále považujeme za důležitou součást našich marketingových aktivit a budeme se mu věnovat i v příštím roce,“ řekla Právu tisková mluvčí Allianz pojišťovny Pavla Paseková.