Hlavní obsah

Zvukový kouzelník Jean Michel Jarre zahrál v Praze

Novinky, olk

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V plně obsazené O2 aréně v Praze se ve čtvrtek večer poprvé českému publiku představil francouzský hudebník a jeden z průkopníků elektronické hudby Jean Michel Jarre, který sebou na turné přivezl album Oxygene, jež letos slaví neuvěřitelných 30 let.

Foto: Petr Horník, Právo

Jean Michel Jarre v Praze

Článek

Letos čerstvý šedesátník Jean Michel Jarre proslul především albem Oxygene, které před třiceti lety nahrál jako undergroundový počin na analogové syntetizátory. Na počest výročí alba, jež nedávno nově vyšlo v remastrované verzi, se rozhodl Jarre udělat turné s původní technikou po menších halách a koncertních sálech.

Pražský koncert na sezení začal jen s mírným zpožděním. Jean Michel přišel cestou mezi diváky a krátce s překladem své vystoupení uvedl. Krom připomenutí historie alba nezapomenul zmínit tehdejší kladné ohlasy na album, které přicházely i z tehdejšího Československa, uvedl scénu plnou původních stařičkých syntetizátorů a představil své tři spoluhráče v čele s Dominiquem Perrierem.

Jean Michel Jarre v Prazefoto: Právo/Petr Horník

Něco málo přes hodinu trvající koncert se očekávaně odehrával především v duchu alba Oxygene, které Jarre odehrál úplně celé se všemi jeho party (skladby na albu nemají názvy, jsou pouze očíslovány Part I až Part VI). Na pódiu byly vytvořeny ostrůvky ze syntetizátorů, v nichž byli muzikanti jakoby uzavření. Jediný, kdo z něho vystupoval, byl Jean Michel, který čtyřikrát předváděl divákům kouzla na nejrůznější historické nástroje.

Celé zvukově čisté vystoupení bylo pastvou nejen pro uši, ale i pro oči. Krom klasických dvou promítacích pláten po stranách pódia bylo jedno obrovské plátno umístěno ještě přímo za pódiem a roztahováním opony a nasvícením různými barvami vznikaly nejrůznější geometrické skladby, do nichž se vkládala i pohyblivá světelná tyč, a světelné boxy na pódiu. Vizuální lahůdkou byly i samotné syntetizátory, které byly ostrým světlem nasvíceny a vytvářely tak velmi dynamický prvek na scéně.

Po skončení klasické hudebně příjemně různorodé části následovaly dva menší přídavky, z nichž ten absolutně poslední byl legendární elektronicky minimalistický song Part IV. Poté se Jean Michel Jarre definitivně s českým publikem rozloučil a slíbil všem již stojícím divákům brzký návrat.

Hodnocení: 90% (-10% za délku vystoupení)

Reklama

Výběr článků

Načítám