Letos čerstvý šedesátník Jean Michel Jarre proslul především albem Oxygene, které před třiceti lety nahrál jako undergroundový počin na analogové syntetizátory. Na počest výročí alba, jež nedávno nově vyšlo v remastrované verzi, se rozhodl Jarre udělat turné s původní technikou po menších halách a koncertních sálech.

Pražský koncert na sezení začal jen s mírným zpožděním. Jean Michel přišel cestou mezi diváky a krátce s překladem své vystoupení uvedl. Krom připomenutí historie alba nezapomenul zmínit tehdejší kladné ohlasy na album, které přicházely i z tehdejšího Československa, uvedl scénu plnou původních stařičkých syntetizátorů a představil své tři spoluhráče v čele s Dominiquem Perrierem.

Jean Michel Jarre v PrazeJean Michel Jarre v Prazefoto: Právo/Petr Horník

Něco málo přes hodinu trvající koncert se očekávaně odehrával především v duchu alba Oxygene, které Jarre odehrál úplně celé se všemi jeho party (skladby na albu nemají názvy, jsou pouze očíslovány Part I až Part VI). Na pódiu byly vytvořeny ostrůvky ze syntetizátorů, v nichž byli muzikanti jakoby uzavření. Jediný, kdo z něho vystupoval, byl Jean Michel, který čtyřikrát předváděl divákům kouzla na nejrůznější historické nástroje.

Celé zvukově čisté vystoupení bylo pastvou nejen pro uši, ale i pro oči. Krom klasických dvou promítacích pláten po stranách pódia bylo jedno obrovské plátno umístěno ještě přímo za pódiem a roztahováním opony a nasvícením různými barvami vznikaly nejrůznější geometrické skladby, do nichž se vkládala i pohyblivá světelná tyč, a světelné boxy na pódiu. Vizuální lahůdkou byly i samotné syntetizátory, které byly ostrým světlem nasvíceny a vytvářely tak velmi dynamický prvek na scéně.

Po skončení klasické hudebně příjemně různorodé části následovaly dva menší přídavky, z nichž ten absolutně poslední byl legendární elektronicky minimalistický song Part IV. Poté se Jean Michel Jarre definitivně s českým publikem rozloučil a slíbil všem již stojícím divákům brzký návrat.

Hodnocení: 90% (-10% za délku vystoupení)