Jak moc je newyorská hardcorová scéna propojená s laitnskoamerickou kulturou a hispánskou menšinou?

Já jsem latinoameričan a můj starší bratr Roger z Agnostic Front taky a ten je přitom součástí newyorské scény od jejích prvních dnů. Na hardcorové scéně vždycky byli lidi s latinskoamerickými kořeny, i když byla převážně bílá. Na místech, jako je New York, je vždycky smíšené publikum, protože se v něm mísí kultury. New York nebo Los Angeles jsou tavící kotlíky různých kultur, střetávají se tam běloši, černoši, hispánci. Je tam trochu ode všeho

Když se ale dívám na hardcorovou scénu, tak tam vidím více iberoameričanů než třeba černochů.


Rozhodně je tam nějaká vzájemná přitažlivost. V Jižní Americe mají velmi rádi tvrdou muziku, sice ne zrovna hard core, ale metal.

Jaké se cítíte v New Yorku po konci slavného klubu CBGB´s?

To je dobrá otázka. Víte CB´s byla stáj pro hardcorové kapely a ještě před tím pro punkové kapely. Bylo to klasické místo, nevypadalo zrovna krásně, ale ve všech ostatních aspektech to bylo skvělý místo pro hraní. Zvuk byl vždycky dobrý, panovala tam dobrá nálada a mělo dlouhou historii. Je ostuda, že CB´s skončilo, je to o to smutnější, že v New Yorku dopadla řada dalších klubů stejně.

Zůstalo tam nějaké místo pro hard core?

Jo jsou tam, stěhují se z Brooklynu do Queens, ale jsou i na Manhattanu, třeba Knitting Factory, ale ani ta němá tak dlouhou historii, jako CB´s. taky neleží v stejné oblasti. New York se změnil. Mám ho pořád moc rád, je to jedno z nejlepších měst, ale jsem trochu nervózní z nástupu velkých korporací , které vyhazují rodinné hospody, malá místa jako CB´s. Restaurace, kam jsem chodil a které fungovaly třeba devadesát let jsou pryč, protože si nemohly dovolit platit nájem. S tím, jak mizí, se trochu ztrácí kouzlo New Yorku. U žádné další Starbucks a podobné značky. Držet je dál od New Yorku.