Hlavní obsah

Fanoušci chtějí opravit album Metalliky

Právo, Šárka Hellerová, Jaroslav Špulák

Když v půli září vyšlo album Metalliky Death Magnetic, fanoušci věděli, že bude k dispozici i pro videohru Guitar Hero 3 a její majitelé si ji budou moci stáhnout. Netušili ale, že verze pro hru bude znít lépe než její albová souputnice.

Foto: Milan Malíček, Právo

Frontman Metalliky James Hetfield na Pražském koncertě v Edenu

Článek

Na nesrovnalost přišel Ian Shepherd, masteringový inženýr. Na doporučení, které se objevilo na fóru kapely, porovnal „hodnoty komprese“ zvuku videohry i CD a zjistil, že zvuk CD je tak zhuštěný, že se částečně vymazal jeho dynamický rozsah.

Na serveru YouTube se objevilo porovnání obou verzí, které hovoří ve prospěch té k videohře. Fanoušci proto žádají Metalliku, aby album ve studiu znovu zmixovala. Pod peticí, která je na serveru gopetition.com, je už téměř dvacet tisíc jmen.

Kde se stala údajná chyba, není dosud zcela jasné

Ted Jensen, který byl odpovědný za závěrečný mastering alba, časopisu Rolling Stone řekl: „Nejsem hrdý na to, že jsem s tím spojen. Můžeme jen doufat, že z toho vzejde něco dobrého ve formě zpětné vazby a odporu proti hlasitosti nad vším ostatním.“

Téma souboje hlasitosti alba versus komprese je totiž ve Spojených státech delší dobu diskutované. Členové Metalliky obvykle při masteringu svých alb bývají, ovšem v případě Death Magnetic byli v Evropě. Kde se stala údajná chyba, není dosud zcela jasné.

Bubeník Lars Ulrich za skupinu v časopisu Blender na výtky fanoušků reagoval takto: „Idea alba byla, aby znělo co nejrealističtěji. Slyšel jsem, že někteří fanoušci jsou zklamáni. Já desku neustále poslouchám v autě a myslím si, že zní zatraceně dobře. Celé je to podle mě vina internetu, který dává hlas všem a neodborníci na něm křičí nejhlasitěji.“

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám