„Akce je koncipována jako velká pestrobarevná show, kde se budou prolínat reklamy ze všech koutů světa. K vidění bude výběr fotbalové reklamy spojené s letošním evropským šampionátem, nebudou chybět ani spoty se sociální tematikou nebo reklamy, v nichž jako hlavní symbol vystupuje Paříž, a to napříč různými desetiletími,“ řekla Právu za pořadatele Alice Daňková.

Tradičně se během večera objeví tváře hvězd showbyznysu - Madonna, Nicole Kidmanová, George Clooney, Brad Pitt, Spice Girls, Sophie Marceau, Clive Owen nebo Carla Bruniová. Do šesti hodinových bloků čítajících na 500 spotů je zařazena sekce ruských reklam, série videí Rozvojového programu OSN nebo mix z Mexika.

Koktejl bude namíchán z oceněných, vtipných, netradičních, kýčovitých, nejnovějších i těch starších spotů, značný prostor bude dán tvorbě asijských, afrických či latinskoamerických tvůrců. Do reklamy se pouští také známí filmoví režiséři. Diváci tak uvidí práce francouzského režiséra Michela Gondryho či Guye Ritchieho, autora snímků Sbal prachy a vypadni nebo Revolver.

Reklamožrouti existují od roku 1981

Projekt založil v roce 1981 Francouz Jean M. Boursicot. Ten vlastní největší archív reklamních filmů a spotů na celém světě - přes 800 tisíc reklam - a každý rok jej doplňuje. Jeho práce reprezentuje produkci 65 zemí světa včetně České republiky a zahrnuje období od roku 1989. Festival se v obměněné podobě každoročně zastaví v 160 městech napříč 47 státy světa.

Připraven je rovněž doprovodný program. „V rámci něho vystoupí zpěvačka Victoria, návštěvníci uvidí taneční i barmanskou show,“ dodala Daňková. Vstupenky k dispozici zatím jsou. Stojí 399/499 Kč a 899 Kč za VIP lístek. V Brně je cena 299 Kč.