Jaká byla práce na Cohenově albu Ten New Songs, které jste jako jeho první produkovala a na němž jste se významnou měrou podílela i autorsky?

Práce na Ten New Song byla ohromně naplňující zkušenost pro mne a stejně tak i pro Leonarda. On se zrovna vrátil z kláštera s množstvím nádherných slov a veršů, ke kterým jsem měla to štěstí skládat hudbu. Význam úkolu, který na mě připadl, byl docela poctou. Pracovat a skládat s Leonardem byla skutečná radost. Je to proces, který požaduje maximální nasazení a závazek k dokonalosti.

V některých kritikách se píše, že Ten New Songs je spíše vaší deskou než Cohenovou. Jak moc jste změnila Cohenovy nápady při produkování desky? Rozhodovala jste o podobě alba?

Všechna rozhodnutí byla jeho, on si mě vybral jako producentku, je to jeho deska a já jsem ho jen podporovala v jeho rozhodnutích. Myslím si však, že jsem měla vliv na finální podobu alba. Bylo to dáno způsobem práce, kdy jsem ukazovala písně, ale bylo to Leonardovo rozhodnutí dělat to takto.

Nálada desky vznikala při zkouškách, kterých jsme se účastnili společně, i když jsme předtím pracovali odděleně. Vstupovali jsme do toho s klidnou myslí, což se prohlubovalo během zkoušek a ovlivnilo to výsledek,.

Nesvazovalo vám ruce, že je Cohen tak slavný?

Doopravdy ne, do situací, které nastanou, se vždy snažím jít s důvěrou v sebe samu, s tím, že splním úkol. A Leonard to velmi usnadňuje, je tak laskavý a šlechetný. Nebylo to nijak odstrašují, tak jsem se do toho prostě vrhla.

Jak začala vaše práce s Cohenem?

V roce 1979 mi zavolala Jennifer Warrensová, která hledala sboristky pro turné později nazvané Field Commander Cohen. Jjá vyhrála konkurs, zpívala jsem na koncertech a zbytek je historie.

Jaké to je zpívat s Cohem na scéně?

Je to fantastické. Současné turné je skutečný fenomén, otevřenost a vřelost publika, které miluje jeho díla a i jeho samotného, je skutečným potěšením. Publikum je spojené s jeho raným materiálem, má pro ně velký význam. V některých případech jim Cohenovy písně připomínají milníky jejich života.

Čím se lišila práce s Leonardem při práci pro filmy jako byly Wendersova Země hojnosti nebo Stoneovi Takoví normální zabijáci?

Skládání a nahrávání písní v těchto případech stojí většinou na začátku. Já jsem je nepsala přímo pro tyto filmy, režiséři  se je rozhodli použít až poté, co vznikly. I když jsem se Wimem Wendersem krátce setkala, nepracovala jsem na těchto písních s pohledem, který on uplatnil ve filmu.

Skládala jste i pro další zpěváky. Psala jste přímo pro ně, nebo si oni vybrali už nějakou vaši hotovou píseň?

Způsob, jakým funguje svět autorů písní, minimálně moje zkušenosti z něj v Los Angeles, je takový, že často s interpretem nepřijdete do styku do té doby, než se  rozhodne nahrát vaši píseň. Pak vás většinou pozvou do studia a někdy se podílíte i nahrávce. Ale předtím je to více spekulativní práce z lásky - a zadarmo.

Výjimky nebyly?

Ale ano, píseň Everyday Of My Life jsem složila pro Aarona Nevilleho a on ji skutečně o několik dní později nazpíval.

Právě vám vyšla vůbec první sólová deska.

V mém případě to mělo hodně velké zpoždění, ale na druhou stranu je dobře načasovaná. Album Everybody Knows shrnuje moji kariéru v daném bodě.Kombinuje vlivy r´n´b, věcí, které jsem udělala předtím, s prací, kterou jsem udělala s Leonardem. Ta na desku měla velký vliv.