Předseda vysílací rady Václav Žák je toho názoru, že jde o letité problémy „Máme velký, dlouholetý spor s provozovateli TV vysílání. Podle našeho názoru není značka výrobku označením sponzora, televize tvrdí, že by to mělo stačit," řekl Žák.

Česká televize má opačný názor „Obecně platí, že máme v těchto věcech jiný právní názor než rada a budeme se jej snažit obhájit i před soudem," sdělil mluvčí ČT Ladislav Šticha.

Podle ČT by měla rada vyčkat na konečné rozhodnutí nezávislého soudu a podle něj se dále rozhodovat. Spory o pokuty se přitom vlečou i léta, neboť začínají u městského soudu a téměř vždy končí u Nejvyššího správního soudu.

Souhrnná pokuta sestává z jedenácti pokut různé výše od 50 tisíc do miliónu korun. ČT měla podle rady mj. pochybit u sponzorů HET (barvy a laky), Olympus, vinaři z Čech a Moravy a Prostenal a reklamních znělek Simply you a Subaru.

Radě se nelíbí, že soud zrušil její předešlé rozhodnutí

Vysílací rada podá kasační stížnost proti rozsudku, kterým pražský městský soud zrušil předchozí rozhodnutí vysílací rady o uložení dříve udělených pokut pro prohřešky při vysílání reklam a sponzoringu.

Česká televize vyčká na písemné zdůvodnění pokuty, a poté se pravděpodobně rozhodne dát záležitost znovu k soudnímu řízení.

Situací kolem pokut udělovaných veřejnoprávní televizi se zabývala i Rada ČT. Vedoucí právního oddělení ČT Vladimíra Vocetková v té souvislosti uvedla, že aktivita vysílací rady, co se týče počtu zahájených správních řízení stále stoupá, výstupy rady podle televizní právničky bývají nejednotné a mimo jiné není podle ní dobré, že rada přestala vydávat nejprve upozornění, ale nyní rovnou uděluje pokuty.