Hlavní obsah

Ceněný grafický design i zdařilé znělky

Právo, Kateřina Farná

Fresh Film Fest se etabluje nejen na poli filmových festivalů. Od počátku je s ním spojena chytlavá vizuální koncepce, na české poměry nadprůměrná. Tón udává talentovaná grafička Adéla Svobodová (30), k níž se před třemi lety přidala Francouzska Pauline Kerleoux.

Článek

Hlavním tématem je letos green screen a oslava pátých narozenin. „Pracujeme s klíčováním, kdy se pak motiv abstraktně surrealisticky objevuje. Vedle zeleného plakátu funguje ještě ten, kdy za motiv dáme fotku z Karlových Varů. Vznikají tak logické dvojice,“ popisuje Adéla Svobodová.

„Důležité je, aby byly věci vizuálně pěkné a zároveň aby v sobě měly nějaký příběh, který se propojí do mozaiky,“ dodává. Surrealistické motivy jsou i tentokrát součástí příběhu – jako kupř. slečna, která pije dlouhatánským brčkem z plaveckého bazénu, nebo chlapík fungující jako svíčka.

Cena Ogilvy i nominace na Czech Grand Design

Druhý ročník grafické podoby FFF byla její diplomová práce na FAVU v Brně, třetí získal Cenu Ogilvy a poslední tři byly nominovány na prestižní Czech Grand Design. „Festival je ohromný projekt, jeden člověk to sám nezvládá. Pauline přijela před čtyřmi lety do Prahy z Paříže na mezinárodní program na UMPRUMce. Navzájem jsme poznaly svoji práci a líbila se nám. Staly se z nás kamarádky,“ říká Adéla a dodává, že si bezvadně rozumí: „Francouzský design je hravý a pěkný, já jsem spíš konceptuální. V tomhle se výborně doplňujeme.“

Koncepce vzniká od základní typografie. „První ročník byl čistě typografický, všechno mělo asociovat pás filmu. Druhý byl konceptuální, kdy jsme na plakáty použili tváře mladých režisérů z prvního ročníku. Zpětně jsme je oslovovali, jestli by mohli říct něco k festivalu. To jsme pak použili jako slogan. Měla z toho být cítit přirozená studentská atmosféra,“ přibližuje první dva ročníky.Třetí ročník byl ovocný: „Protože když fresh, tak ovoce. Ovoce se dalo dobře rozvinout přes různé samolepky. Bylo to hodně živé.“

Loňský ročník byl o chybách. „Když je člověk student, tak udělá chyb opravdu dost. Ty chyby, kterých se všichni děsí, jsme chtěli naopak vypíchnout. Jako koncept to velmi dobře fungovalo,“ doplňuje absolventka grafického designu v Brně a pražské AVU, kde studovala nová média a malbu.

Znělky

Festivalové znělky nejsou přímou součástí koncepce, spojuje je však stejné téma - tzv. zelené pozadí. Pět finálních tentokrát vzešlo z veřejné soutěže. „Soutěž měla nečekaný ohlas, celkem jsme obdrželi 27 znělek z celé republiky, a to v poměrně vyrovnané kvalitě,“ říká ředitel festivalu Martin Pošta. Autoři (Martin Čihák, Jakub Jelen, Jan Látal, Martin Pokorný a David Šmitmajer) také získají deset tisíc korun.

A nutno dodat, že se povedly na výbornou –s překvapením je babička na poušti, vtipná je se zatoulaným psem na plátně a „zelená je dobrá“ osloví uměleckou hravostí.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám