Hlavní obsah

Curyšský orchestr připomněl rok 1968

Právo, VLA

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tři koncerty festivalu Dvořákova Praha na závěr minulého týdne přidaly k doposud převládajícím smyčcovým nástrojům i klavír a klarinet a Martin Kasík a Ludmila Peterková se připojili ke hvězdné úrovni festivalu.

Článek

I když nový festival plánovitě nepřipomněl výročí srpna 1968, postarali se o to švýcarští hosté – Curyšský komorní orchestr. Pavanu švýcarského skladatele Franka Martina věnoval obětem srpna 1968.

V dalším programu ve čtvrtek podáním Elgara, Liszta, Janáčka a Dvořáka přesvědčil o svých kvalitách pouze smyčcový soubor. Úspěchu večera pomohl i klavírista Martin Kasík v málo známé Lisztově Malédiction virtuózním podáním technicky náročného díla. Pátek patřil v Rudolfinu České filharmonii, kterou řídil Američan rumunského původu Christian Badea. Ve svém českém debutu ukázal, že patří ke skutečné špičce.

Dramaturgickým bonbónkem bylo uvedení dvou Mendelssohnových Kusů pro klarinet a basetový roh, kde se oba sólisté – naše Peterková a Francouz Nicolas Baldeyrou – skvěle doplňovali a postarali se o výjimečný zážitek z málo hraného díla.

Sobotní koncert přivedl do zaplněné Sukovy síně Škampovo kvarteto, které prokázalo přednesem Haydna, Suka a Dvořáka, že precizní podání, skvělá intonace a výraz patří nadále k jeho znakům.

Reklama

Související témata:

Související články

Zahájení Dvořákovy Prahy se blíží

Nový svět mezi festivaly – tak zní slogan nového hudebního festivalu Dvořákova Praha. Po sobotním zahajovacím koncertě v Rudolfinu, kde vystoupí Česká...

Výběr článků

Načítám