Po zahřívacím čtvrtečním prologu, kterému vévodil výtečný koncert norského saxofonisty Jana Garbarka, se program v pátek rozběhl naplno.

Páteční dramaturgii vévodily zejména koncerty výjimečných ženských hlasů, ať už to byla izraelská zpěvačka Noa, Australanka Inga Liljeström, zajímavá bulharská kapela Irfan, která svou hudbou silně připomněla odkaz mnohem slavnějších Dead Can Dance, či třeba domácí Bára Basiková s reinkarnovaným Precedensem. Velkým překvapením byly pro mnohé návštěvníky inuitské hrdelní zpěvy v ohromujícím podání Tanyi Tagaq.

Hlavní hvězdou pátečního programu byli britští Happy Mondays, kteří se vrátili po téměř patnáctileté odmlce na scénu. V Ostravě předvedli snad všechny nejpodstatnější hity své zlaté éry. V tu chvíli už přeplněné a roztančené prostory pod Slezskoostravským hradem dávaly tušit, že dvacetitisícový návštěvnický rekord z minulého roku je pokořen.

Inga Liljeström na Colours of Ostrava:. Inga Liljeström na Colours of Ostravafoto: Právo/Aleš Honus

Také sobotnímu programu budou vévodit mimořádné zpěvačky mnoha žánrů, ať už to bude hlavní hvězda festivalu Sinead O´Connor, která vystupuje od 20 hodin, nebo pak skupina Goldfrapp či Lucie Bílá, která si pro ostravský festival vybrala speciální repertoár.

Festival Colours of Ostrava, charakteristický výjimečnou atmosférou a žánrově otevřeným publikem, končí až kolem nedělní půlnoci vystoupením afrického písničkáře Habiba Koité a divoké neyorské kapely Gogol Bordello.

Během čtyř dnů na dvanácti různých scénách účinkuje více než stovka kapel, interpretů či divadelních souborů ze všech kontinentů.