„Největším trendem letošního filmového festivalu bylo určitě kvalitní značkové šampaňské,“ uvedl šéf stravování GH Pupp Richard Lhoták. „Prodali jsme o více než deset procent těch nejlepších šampaňských vín než vloni. Určitě trháme rekordy,“ dodal s tím, že se určitě jednalo o téměř čtyři sta lahví.

„Největší zájem byl o francouzské šampaňské víno Möet Chandon - Rosé a Veuve Clicquot - brut,“ poznamenal Lhoták s tím, že cena dobrého šampaňského se v GH Pupp pohybuje mezi třemi až sedmi tisíci korunami za láhev.

Dalším trhákem, který už ale přetrvává z nejbližších minulých let, jsou míchané nápoje. Konkrétně mojito.

„Zde je favoritem opravdu osvěžující mojito. Ale také caipirinha, což je limetka, třtinový cukr, ledová tříšť a brazilský rum. ne tedy kubánský, jako v případě mojita,“ upozornil Lhoták. „Je to velmi osvěžující a povzbuzující nápoj. Takový řekl bych nastřelovák,“ usmíval se.

V nealko vedla voda bez bublinek

Mezi nealkoholickými nápoji dominovala obyčejná voda. A to z 90% neperlivá. Na co ale může být GH Pupp extra hrdý, je vinný sklep. „Na jednotlivých provozovnách máme asi celkem dva tisíce lahví vína. Další asi čtyři tisíce lahví máme uskladněno v hotelovém vinném sklípku,“ pochlubil se Lhoták.

Mezi zhruba šesti tisíci lahvemi nejrůznějších značek vína v Grandhotelu Pupp patří podle vedoucího stravovacího provozu hotelu Richarda Lhotáka k těm lepším sedmička italského červeného Sassicaia za 6 990 korun. .: Mezi zhruba šesti tisíci lahvemi nejrůznějších značek vína v Grandhotelu Pupp patří podle vedoucího stravovacího provozu hotelu Richarda Lhotáka k těm lepším sedmička italského červeného Sassicaia za 6 990 korun. foto: Právo/Rudolf Voleman

„U nás si vybere každý fajnšmekr,“ dodal s tím, že největší letošní poptávka směřovala k italským červeným a francouzským bílým vínům. „Ta lepší stojí dva až šest tisíc korun za láhev,“ uvedl a připomněl, že k dobrému vínu se patří kvalitní sýr.

Bodovaly také doutníky

Dalším fenoménem letošního festivalu byly doutníky. „Ke kvalitním V. I. P. drinkům patří samozřejmě také kvalitní kubánské doutníky,“ poznamenal Lhoták. „Nakoupili jsme jich před festivalem za více než sto tisíc korun,“ uvedl.

„Znalci preferují jen značkové doutníky, například Cohiba nebo Monte Cristo,“ prozradil s tím, že cena těchto doutníků je mezi 400 až 500 korunami za kus. „Prodali jsme jich během festivalu kolem dvou set padesáti,“ uzavřel.