Článek
Ve skutečnosti byl pravý důvod neochoty personálu ten, že inspektoři vypadali chudě. „Posoudili jsme to jako diskriminaci podle zákona o ochraně spotřebitele. S provozovatelem hotelu zahájíme správní řízení,“ řekl Právu ředitel Oblastního inspektorátu pro západní Čechy Milan Javorský.
Jméno hotelu ale odmítl sdělit. "Nezveřejním ho, dokud nebude skončeno správní řízení,“ uvedl. Řekl pouze, že šlo o lepší hotel, který patří společnosti ovládané cizinci.
„Je pravda, že inspektoři neměli na sobě zrovna poslední výstřelky módy a nemávali před recepčním zlatou kreditní kartou. Peníze může mít přece i turista s batůžkem na zádech,“ dodal Javorský. Provozovateli hotelu hrozí pokuta ve výši několika desítek tisíc korun.
„To je dost nehorázné chování,“ komentovala přístup recepčních z kontrolovaného karlovarského hotelu generální ředitelka Grandhotelu Pupp Andrea Pfeffer-Ferklová. „To by se u nás nikdy nestalo,“ dodala. „To, že někdo nepřijede k hotelu limuzínou nebo na sobě nemá značkové oblečení, ještě přece neznamená, že nemá peníze. Klientovi s baťůžkem nikdy neřekneme, aby šel pryč,“ kroutila hlavou.
Podle ní chtějí recepční v první řadě vidět kreditní kartu zájemce o ubytování. „Ale i když klient takovou kartu třeba nemá, tak lze pobyt zaplatit hotově dopředu na recepci,“ konstatovala Ferklová. „Nikdy bychom si ale nedovolili někoho kvůli oblečení neubytovat,“ dodala s tím, že do GH Pupp se většina klientů objednává dopředu. „Jen asi tři procenta našich klientů přijde z ulice zeptat se na ubytování,“ uzavřela.
Inspektoři zkontrolovali minulý týden v Karlových Varech téměř padesát ubytovacích a stravovacích zařízeních. Ve více než polovině z nich zjistili nedostatky. „Mezi nejčastější prohřešky patřily chybějící ceníky nebo předražená jídla a služby,“ uzavřel Javorský s tím, že tento týden v průběhu filmového festivalu budou kontroly se stejným zaměřením pokračovat.