Také členové Öff Öff totiž pracovali s odstředivou silou a občas byli zavěšeni na lanech, ale Orbite bylo mnohem sofistikovanější a nabízelo více než jen dechberoucí výkony indiánských akrobatů létajících na lanech okolo sloupu, i když diváci občas trnuli podobně – zejména když jeden z členů souboru druhého odstrčil a on chvíli padal volným pádem, než ho zastavilo lano, které zpočátku nebylo vidět.

Základem představení, odehrávajícího se na dvou plošinách rotujících okolo excentrické osy umístěné zhruba 15 metrů nad zemí, byla především práce s rovnováhou.

Pohyby akrobatů posouvaly těžiště plošiny

Jak se performeři ve výšce přemisťovali, posouvali těžiště a několikametrové plošiny uvedli do pohybu. Přestože byla rotace někdy hodně rychlá, zvládali se nejen bez potíží přesouvat, ale ještě nabízeli drobné etudy, především o nejrůznějších podobách vzájemné komunikace.

Konstrukce byla pro ně oknem, stolem, podlahou, košem na stožáru i stěnou, za níž byly vidět jen stíny těl, protože byla potažena plátnem, než jej v průběhu představení
artisté shodili.

Orbite nenabízelo baletky v piškotech a možná je přesnější označovat Öff Öff za artisty industriálního věku než za tanečníky, ale v jejich případě je žánr vedlejší.

Představení dobře zapadlo do moderní doby

Dokázali nabídnout podívanou odpovídající duchu doby, okořeněnou nebezpečím, tudíž dráždivou, s prvky industriální kultury. Podívanou nefilozofující, a přitom ne prázdnou. Na parkoviště O2 Areny do sousedství jedné staré a jedné moderní haly představení dobře zapadlo, v prázdnotě prostoru ještě více vynikl kontrast odlidštěnosti ocelové konstrukce a umělců.

Orbite je však přesně ten typ představení, které by se mělo konat v centru města, a ne ve vylidněných Vysočanech. Městská část Praha 1 k tomu bohužel nedala svolení. Na Staroměstském náměstí sice smí stát špatně ukotvený vánoční strom, ale pro oceňované přestavení se místo nenašlo.

Praha se tak zbavila výjimečné příležitosti ukázat veřejnosti, že moderní umění dokáže zaujmout i lidi náhodně procházející kolem. Tahák řady zahraničních festivalů proto v metropoli skončil na periferii, zatímco centrum okupují mizerná divadla pro turisty. To je výmluvná zpráva o kulturnosti Prahy i jejích mužích na radnici.