Na financování filmu, jehož prozatímní název zní Fahrenheit 9/11 1/2, a jeho distribuci se podílejí dvě malá studia - Overture Films a Paramount Vantage.

Spisovatel a režisér Moore začal pracovat na projektu v minulých měsících a dokončit by ho chtěl příští rok na jaře. Toto období si vybral záměrně. Chtěl, aby to bylo po letošních prezidentských volbách v USA, řekl představitel Overture Films Danny Rosett. Studia udržují spolu s Moorem projekt v tajnosti a vyzradila jen pár detailů. Označila jej pouze za provokativní a břitké pokračování snímku Fahrenheit 9/11.

Tento film, který je sžíravou kritikou prezidenta George Bushe a jeho rozhodnutí jít do války v Iráku, vydělal ve Spojených státech 119 miliónů dolarů (téměř dvě miliardy korun) a stal se obchodně nejúspěšnějším politickým dokumentem všech dob. Podle Rosetta nabízí Moore v novém snímku širší pohled na pozici Spojených států jakožto průmyslové země a světové velmoci po teroristických útocích z 11. září 2001.

Změněná role Ameriky

"Chce prozkoumat, jak se změnila role Ameriky ve světě v posledních osmi letech," řekl Rosett a dodal, že Moore nechce, aby byl film pokládán za politicky motivovaný. "Myslím, že právě proto nechtěl, aby se film objevil před volbami," cituje agentura Reuters Rosetta.

Film Fahrenheit 9/11 se naopak na plátnech objevil před prezidentskými volbami v roce 2004. Moore si tehdy myslel, že pomůže vyburcovat americké voliče, aby podpořili Bushova demokratického oponenta Johna Kerryho. Bush ale volby vyhrál i na druhé volební období a Moore později řekl, že on a další aktivní postavy showbyznysu pomohly zachránit demokraty před ještě větší porážkou.

Rosett uvedl, že Mooreův nový film se bude stylově podobat jeho předchozí práci, budou v něm archivní záběry, humor i části věnované samému Mooreovi.

Moore zachoval stejný formát jako ve Fahrenheitu 9/11 také v loňském snímku Sicko, v němž si vzal na mušku americký zdravotnický systém, a oscarovém dokumentu o americké posedlosti zbraněmi Bowling for Columbine. Společnost Overture Films uvede nový Mooreův film ve Spojených státech a Paramount Vantage ho nabídne k prodeji mezinárodním distributorům tento týden na festivalu v Cannes, kam se Moore hodlá podívat.