Zatímco do minulého úterý se nacvičovalo pouze s piánem, teď už zní v GoJa Musical Hall na pražském Výstavišti devatenáctičlenný orchestr, v němž se podle dirigenta Milana Svobody sešli jazzmani, klasici, koncertní mistři i členové České filharmonie.

Mezi nimi si zahraje i pozounista Stanislav Penk, manžel Lucie Bílé, se kterým už však od ledna nežije. Bídníci se na rozdíl od ostatních muzikálů v Česku budou pokaždé prezentovat s živým doprovodem. Na zhruba tříhodinové představení se ušilo téměř 450 kostýmů, které agenturu GoJa přišly na pět miliónů korun.

"Největší práci mi dalo celou výpravu sladit stylově, barevně a dobově, protože kdokoli vyjde na jeviště, musí mít silný výraz. Divák by se měl hned zorientovat v hlavních postavách, kdo je kladný a kdo záporný," řekla Právu autorka návrhů Lucie Loosová.

Thénardier by měl říhat, prdět a plivat

Kostým hospodského spolu s prořídlou parukou udělal z Jiřího Korna dokonalou kreaturu. "Co se lidskosti týče, mu opravdu nerozumím. Má všechny špatné vlastnosti, které vůbec člověk může mít. Na jevišti bych se měl zkrátka chovat tak, jak se normálně slušní lidi nechovají. Měl bych říhat, prdět, plivat. To jsou zhovadilosti, které tu osobu představí v plné kráse," řekl Korn Právu o své muzikálové postavě.

Kostýmy budou originální

Podle Loosové je oblečení jiné než to před jedenácti lety ve Vinohradském divadle. "Nekopíruje ani kostýmy na Broadwayi - Američané jsou ordinérnější - nebo v Londýně, kde je všechno pochmurnější." Dámské róby mají většinou vosí pas a širší sukně, pánské šaty zase bezvadně padnoucí ramena. Skoro všichni používají rukavičky, slunečníky a klobouky. "Lidé, včetně chudiny, na sebe tenkrát dbali," vysvětlila Loosová.