Hlavní obsah

Carmen bez vášně

Právo, rh

Zklamáním pro většinu diváků bylo páteční představení opery George Bizeta Carmen v pražské O2 Aréně. Turné mezinárodního souboru slibující monumentální show sice bylo zaštítěno stejnými jmény (producent Franz Abraham a dirigent Walter Haupt) jako před třemi lety v případě Carminy Burany, ale zdaleka nedosáhlo její úrovně.

Článek

Inscenace Carmen byla až podprůměrná a turecká režisérka Yekta Karaová rezignovala i na prostor. Scénu tvořilo hlavně obrovské plátno, na které se promítaly předtočené záběry (hlavně místa děje), a před ním se odbývalo statické představení, které místy připomínalo živé obrazy. Akce, barevnosti a vášní v něm bylo pramálo…

V celkem kvalitně nazvučeném prostoru nejvíce obstál orchestr Lvovské filharmonie, ze zpěváků zpívajících s mikroporty uspěla hlasově Carmen Andrea Kalivodová, nejlépe se jevily hlasy Mexičanky Eugenie Garzy jako Michaely a Russiho Nikoffa z Bulharska jako Escamilla, ale Don José Kolumbijce Ernesta Grisalese střídal slušné momenty s intonačně nejistými.

Reklama

Výběr článků

Načítám