Článek
"Největší legrace byla, když jsme čtrnáct dní před natáčením mysleli, že se celé natáčení zruší a dva roky práce půjdou do koše," uvedl na téma veselých historek. Nakonec se ale vše v dobré obrátilo a vznikl film, v němž zazářil mimo jiné Zelenkův oblíbený herec Ivan Trojan (natočil s ním Příběhy obyčejného šílenství a krátký film Powers).
"Tohle je náš třetí film. A udělali jsme spolu dvě divadelní hry. Takže myslím, že Ivana dost dobře znám. A v Karamazových on hraje na divadle, takže by bylo opravdu divné, kdybych zrovna jeho z celého obsazení vyměnil," vysvětlil Zelenka.
Karamazovi ale nejsou jedinou divadelní hrou, která ho inspiruje k natáčení. "Strašně se mi líbí představení Alice Nellis Když tančila se Zuzanou Bydžovskou," dodal.
Ze svých filmů prý stále nejraději vzpomíná na Mňágu Happy End, ale pokud jde o hudbu, nedá dopustit ani na skupinu Visací zámek. "Jsou fenomenální. Viděl jsem je v roce 1983 na akci Politická píseň ve strahovském klubu 007. A od té doby z nich nemůžu spustit oči/uši," vyznal se Zelenka.
Jedna z otázek se dotkla i aktuálního tématu financování kultury a zejména petice Za Prahu kulturní. "Divadla jsou skutečně v ohrožení. Petice je správná. Je třeba bojovat s magistrátem, protože radní evidentně nevědí, o čem mluví, celý koncept kultury jako určité hodnoty je jim evidentně cizí. Je třeba jim stále dokola připomínat, že to nejsou jejich peníze, ale naše peníze, které oni mají pouze přerozdělovat," míní režisér.
Anketa
Petr Zelenka
Petr Zelenka se narodil v roce 1967 v Praze. Vystudoval obor dramaturgie a scenáristika na FAMU. V devadesátých letech napsal několik scénářů pro Českou televizi. Proslavil se fiktivním dokumentem Mňága Happy End a následujícím diváckým hitem Knoflíkáři, dále natočil Rok ďábla, Příběhy obyčejného šílenství a televizní dokument o kapele Visací zámek. Nejnovější Karamazovi patří k nejambicióznějším projektům v současném českém filmu, u kritiky sklidil převážně kladné reakce.