Na motivy románu Fjodora Michajloviče Dostojevského, podle dramatizace Evalda Schorma v režii Lukáše Hlavici se na této scéně hraje již osmým rokem s Ivanem Trojanem v hlavní roli.

Hra, jejímž základem je vyšetřování otcovraždy, vypráví příběh prostopášníka (Ivan Trojan) a jeho čtyř synů: živelného Dimitrije (David Novotný), intelektuála Ivana (Igor Chmela), pokorného Aljoši (Martin Myšička) a nevlastního Smerďakova (Radek Holub). Do případu jsou zapleteny i dvě ženy – vášnivá Grušenka (Lenka Krobotová) a ctnostná Kateřina (Michaela Badinková).

Filmovou verzi situoval Zelenka na smyšlený divadelní festival, pořádaný v tovární hale v Polsku a kolem jen mírně pozměněného představení vystavěl jednoduchý příběh. „Vznikl prostou úvahou, že máme na jeho vyprávění celkem asi deset minut filmu, proto jsem zvolil půdorys antické tragédie, která se dá odvyprávět v pěti větách,“ řekl Zelenka, který inscenaci podle předlohy ruského velikána „obalil“ svým typickým humorem a mystifikací.

Natáčelo se v tovární hale v železárnách Hrádek u Rokycan, což je funkční fabrika na výrobu oceli. Tedy v prostředí, které mělo hodně daleko k jevišti i pohodlným šatnám. „Nejdřív to byl šok, protože jsem tam jela jako první a neměla jsem tušení, co nás čeká. Ale pak už byl kontrast mezi továrnou a divadelní hrou ohromně vzrušující, líbilo se mi to,“ řekla herečka Lenka Krobotová a její kolegyně Michaela Badinková dodala: „Každý den jsme se hodinu v hotelu drhli, jak jsme byli špinaví. Ale když natáčení skončilo, loučili jsme se s továrnou jako s chrámem.“

Filmoví diváci se mohou vedle zážitku z projekce těšit i na speciální zhruba třicetistránkový program, který se bude rozdávat v kinech. „Budou tam texty o Dostojevském, Schormovi i Zelenkovi, o Dejvickém divadle a jeho hercích,“ řekl producent Čestmír Kopecký a dodal, že se nechtějí tvářit, že natočili akční film nebo romantickou komedii. „Dostali jsme řadu grantů od nás i z Polska, takže Petr mohl mít při natáčení volné ruce a neštval ho požadavek co největších tržeb. Jsem rád, že jsme to mohli vyrábět jako dobrý počin, a ne na výdělek,“ řekl Kopecký.