Znamená to například, že postava ve filmu bude moci mít na sobě originální bundu značky Esprit. „Stejně se product placement již vyskytuje, je lepší to řešit, než jej zakázat a hlídat, zda je vše v pořádku,“ uvedla vrchní ředitelka ministerstva kultury Petra Smolíková na čtvrtečním semináři o zmíněné evropské směrnici.

Směrnice, která by se měla do 19. prosince 2009 promítnout do české mediální legislativy, také upravuje čas pro reklamní vstupy. Ve filmech se bude moci reklama vysílat jedenkrát během třiceti minut a v seriálech a dokumentech budou moci být reklamní přestávky libovolně. Product placement se ale nebude smět objevovat v pořadech pro děti, naopak v kinematografických dílech, v TV filmech a TV seriálech, sportovních a zábavných pořadech ano.

Product placement je v současné době zakázaný, nová směrnice to mění a stanovuje podmínky, za nichž je to možné. Jedním z cílů komise a členských zemí je podle Smolíkové mimo jiné legalizovat cestu k dalším finančním zdrojům na výrobu audiovizuálního obsahu. Je však na každé členské zemi, zda tento způsob reklamy povolí. 

Výrobek nesmí stát nad tvůrčím nápadem

Podle směrnice také nemá docházet k tomu, aby výroba pořadu byla product placementem natolik ovlivněna, aby prvotní myšlenkou byla prezentace výrobku a nikoli tvůrčí nápad. "Má se dbát na to, aby pořady nevznikaly jen proto, aby prezentovaly výrobek, který je v nich umístěn," uvedla Smolíková.

Ačkoliv je product placement v televizních pořadech nyní zakázán, přece jen se podle některých názorů již dávno objevuje. Týkalo se to například seriálu České televize Poslední sezona nebo reality show VyVolení na Primě. Mnohem častější je u celovečerních filmů, jako v případě snímku Účastníci zájezdu či Obsluhoval jsem anglického krále. Také nedávný snímek Crash Road s Agátou Hanychovou v hlavní roli je podle některých recenzentů "road movie" od jednoho sponzorského výrobku ke druhému.