Hlavní obsah

V ČR může začít vysílat nová mutace MTV

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V České republice a také na Slovensku, v Albánii a Bulharsku může začít vysílat nová mutace světoznámého hudebního kanálu MTV, určená původně pod názvem Adria zemím bývalé Jugoslávie. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání totiž udělila satelitní licenci české společnosti Mina Media, která podle rady spadá do skupiny kolem MTV, uvedl předseda rady Václav Žák poté, co skončilo třídenní zasedání rady.

Článek

Licenci získala společnost Mina Media s.r.o. "Vysílat může 24 hodin denně. Postupně budou nabíhat dabingy a titulky v národních jazycích," dodal Žák.

Několik žánrových mutací MTV již lze v ČR naladit přes satelit. Například přes kabelové a satelitní sítě společnosti UPC je možné sledovat nejen základní program MTV Europe, ale také stanice MTV Hits, MTV 2, VH1, VH1 Classic či MTV Base, která ale bude v březnu nahrazena verzí MTV Dance.

Podle dostupných informací provozovala původní MTV Adria stejnojmenná firma, která měla licenci od MTV na principu franšízingu. To jí umožňovalo přístup do knihovny MTV a převzatý obsah míchala s vlastním.

O české MTV se mluví léta

O české národní verzi se spekuluje v médiích a hudebních kruzích léta. Naposledy loni v březnu se o myšlence národní české verze MTV zmínil i Bhavneet Singh, tehdejší úřadující šéf MTV Emerging Markets, která je součástí mezinárodní divize MTV Networks International (MTVNI). Podle jeho tehdejších slov citovaných Czech Business Weekly Online chtěla MTV spustit kanál pro ČR právě letos a před rokem kvůli tomu jednala s jedním nebo se dvěma potenciálními místními partnery.

Kde se vzala MTV

MTV vznikla v USA v roce 1981 jako televize určená pro vysílání videoklipů. Postupně si vytvořila celosvětovou síť televizních kanálů a dnes vyrábí řadu vlastních pořadů. První klip vysílaný na MTV byl Video Killed the Radio Star od skupiny The Buggles a jeho název říká vše - video skutečně "zabilo rozhlasovou hvězdu", vliv MTV na hudební průmysl byl zdrcující. Od doby, kdy se hudba přesunula na obrazovky, záleží mnohem více na vzhledu umělců a videoklip je u některých produktů důležitější než samotná hudba. MTV je zaměřena hlavně na diváky od 15 až 24 let, není to však jen klipová stanice, nehudební programy zabírají 40 až 50 procent vysílání.

V České republice je možné naladit několik hudebních stanic. Jedinou českou je Óčko, které vysílá přes satelit, kabelové sítě a přes digitální zemské vysílání. Stanice patří pod skupinu Mafra a podle údajů Óčka dosáhla v roce 2006 denní sledovanost stanice 185 000 diváků a týdenní sledovanost 650 000 diváků. Přes satelitní síť je například přístupný i slovenský interaktivní program Music box.

Reklama

Výběr článků

Načítám