Oficiálním důvodem odvolání Tachecí je podle Českého rozhlasu "rostoucí nesoulad ve vnitřní komunikaci." Radiožurnál prošel od začátku roku 2008 pod vedením Barbory Tachecí radikálními změnami. To vyvolalo velmi silný odpor části posluchačů a vzniklo hned několik nezávislých petic, které podepsalo asi sedm tisíc lidí.

Radiožurnál posílil zpravodajství z dopravy, ekonomiky či Evropské unie a začal klást větší důraz na aktualitu, zprávy se tak dostávaly do vysílání hned a nečekalo se na pravidelnou relaci. Objevili se také noví moderátoři, např. Lucie Výborná, a přibyly nové znělky, jingly a předěly.

Příliš "komerční" Radiožurnál 

Tradičně zaměření posluchači Radiožurnálu byli zděšeni, protože jim stanice začala připomínat komerční rádia. Tachecí se hájila tím, že chce, aby Radiožurnál byl modernějším a méně konzervativním rádiem.

Kvůli nové ředitelce někteří pracovníci Radiožurnálu odešli. Šéfredaktor Radiožurnálu Jan Pokorný se stal šéfeditorem a moderátorem. Odešel komentátor Ivan Hoffmann, pravděpodobně ale ne natrvalo. „Jsme na dobré cestě se s ním dohodnout během tří týdnů na další spolupráci,“ tvrdila začátkem roku Tachecí.

Radní také souhlasili s Kasíkovým návrhem odvolat ředitele ČRo 4 – hudební stanice pro mladé posluchače Radio Wave Ladislava Kyllara. „Důvodem je hrubé porušení Kodexu ČRo ve smyslu opakovaného používání nepřijatelných výrazových prostředků ve vysílání,“ uvádí tisková zpráva ke Kyllarově odvolání.

Zda sledovanost rozhlasu po nástupu Tachecí stoupla, či klesla, není možné v současné době zjistit, protože poslední dostupné výsledky průzkumu poslechovosti jsou k dispozici za druhé a třetí čtvrtletí loňska.