Hlavní obsah

Vídeňská opera uvede Prsten Niebelungův

Právo, Radoslava Hrdinová

Monumentální operní tetralogie Prsten Nibelungův skladatele Richarda Wagnera se stále vrací na scénu. Nové nastudování připravila vídeňská Státní opera, která nyní zahájila netradičně Valkýrou, po ní bude následovat v dubnu Siegfried, na podzim Soumrak bohů a „předvečer“ Zlato Rýna kupodivu až jako poslední na jaře příštího roku.

Článek

Kdo by však nechtěl čekat, ten může celý „Ring“ vidět během ledna v Semperově opeře v Drážďanech. Inscenace z roku 2001 se v lednu se reprízuje ve dvou řadách. Zlato Rýna a Valkýra už byly uvedeny, Siegfried se hraje tuto neděli a příští středu, Soumrak bohů 27. a 30. ledna.

Kdo by však nechtěl čekat, ten může celý „Ring“ vidět během ledna v Semperově opeře v Drážďanech. Inscenace z roku 2001 se v lednu se reprízuje ve dvou řadách. Zlato Rýna a Valkýra už byly uvedeny, Siegfried se hraje tuto neděli a příští středu, Soumrak bohů 27. a 30. ledna.

Režisér Willy Decker pojal mytickou tetralogii jako „velké divadlo světa“, na jehož počátku stojí stvořitelsky Erda a jehož režii má v rukou Wotan jako architekt všeho scénického bytí.

Řady rudých křesel z hlediště jsou protaženy až na scénu a stávají se stejně dobře vlnami Rýna jako žhnoucím ohněm kolem valkýry Brünhilde. Ve Zlatu Rýna proti sobě stojí hrubá síla Nibelunga Albericha sedícího na velkém trezoru se zlatem, zatímco skupina bohů z Walhaly tvoří intelektuální, ale praktického života nepříliš schopnou elitu.Rozehráno je tu mnoho motivů, které pracují s paralelou světa a jeviště.

Řady rudých křesel z hlediště jsou protaženy až na scénu a stávají se stejně dobře vlnami Rýna jako žhnoucím ohněm kolem valkýry Brünhilde. Ve Zlatu Rýna proti sobě stojí hrubá síla Nibelunga Albericha sedícího na velkém trezoru se zlatem, zatímco skupina bohů z Walhaly tvoří intelektuální, ale praktického života nepříliš schopnou elitu.Rozehráno je tu mnoho motivů, které pracují s paralelou světa a jeviště.

Ačkoli mytický prsten mění majitele, po hudební stránce má Wagnerův Prsten pevně v rukou dirigent Peter Schneider s vesměs výborně znějícím orchestrem a sólisty, kteří zvládají náročné party na vysoké úrovni – Jukka Rasilainen (Wotan), Judith Németh (Fricka), Tomasz Konieczny (Alberich), Michaela Schuster (Sieglinde), Christian Franz (Siegmund) i Iréne Theorin (Brünhilde) i další pěvci patří k ozdobám inscenace.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám