Podle redaktora tohoto odborného čtrnáctideníku Vladimíra Hulce anketa skončila s dosud nejmenším rozdílem; navíc vítězné inscenaci stačilo k vítězství nejméně hlasů v historii tohoto hlasování.

"Stejný počet - tedy osm - tipujících uvedlo ve svých odpovědích inscenace pražského Činoherního klubu Hrdina západu a Dejvického divadla Černá díra. Jelikož ale vždy dva z nich uvedli současně i jinou inscenaci, skončily tyto projekty na druhém až třetím místě," uvedl Hulec. Těsně za nimi se umístila inscenace Městského divadla Brno nazvaná Smrt Pavla I.

Výrazný úspěch zaznamenala podle Hulce ještě premiéra nové hry Milana Uhdeho Zázrak v černém domě; získala pět bodů od sedmi tipujících. "První uvedení původní české dramatické činoherní látky, navíc analyzující dobu nedávno minulou, se na tak vysokém místě v naší anketě dosud neobjevilo," komentoval to Hulec.

Ostravský Don Giovanni 

Od 6. do 9. místa skončily opery Národního divadla moravskoslezského z Ostravy Cyrano a Don Giovanni, dále Divá Bára Slováckého divadla z Uherského Hradiště a Goldflamovo Krvavé koleno a jiné pohádky plzeňského Divadla Alfa. To bylo s inscenací Tři mušketýři loňským vítězem ankety.

Po 2,5 bodech dostaly pražské inscenace Kniha džunglí Divadla Minor a Česká pornografie Divadelního studia Továrna. Dalších pět projektů obdrželo dva hlasy. Byly to Kabaret Blatný, Spříznění volbou, Zvoník u Matky boží, Lapohádky a Dekalog.

Podle Hulce není smyslem ankety ani tak "hledat vítěze", jako spíš zmapovat či alespoň zachytit, co pozoruhodného (a kladného) se odehrálo v českém divadle v minulém roce. "Počet inscenací, které zaujmou více tipujících, je stále vysoký, ale už několik let chybí jasný favorit, kterého by uvedla rozhodující část oslovených," podotkl Hulec. Upozornil například na 90. léta či přelom tisíciletí, kdy "panovaly" práce Petra Lébla, Jana Antonína Pitínského, Vladimíra Morávka či Davida Radoka.

A tak bylo za loňský rok jmenováno 51 titulů 36 divadel či souborů. Pražských bylo 29 v nastudování 19 scén či souborů (získaly 55 bodů), z Brna osm titulů pěti divadel (14 bodů) a z Ostravy čtyři tituly dvou divadel (8,5 bodu). "Ostatní krajské scény bodovaly pouze tři - vedle Slováckého divadla z Uherského Hradiště a loutkové Alfy z Plzně to bylo i českobudějovické Jihočeské divadlo," dodal Hulec. Naopak podle něj stoupá počet uváděných amatérských divadel, což je dané i širokým spektrem oslovovaných osobností.

V tipech se tak objevilo pět vysloveně amatérských souborů - DNO, Dred, Chotěšov, LS Věk a Kuře, první dva jmenované dostaly dokonce dva hlasy. Takzvaná nezávislá scéna podle Hulce příliš nezabodovala. Z předních pozic ustupují režiséři Jan Antonín Pitínský, Jan Nebeský i Vladimír Morávek, téměř se "vytratili" Michal Dočekal, Jiří Pokorný a Ivan Rajmont. Místo nich se na předních místech objevuje nastupující režisérská vlna - Dušan David Pařízek, Ondřej Sokol, Jiří Havelka, tandem Skutr, Jiří Adámek a Viktorie Čermáková.