Hlavní obsah

Indisponovaný Furlanetto

Právo, vla

Současné pražské počasí je zrádné a nevyhýbá se ani operním hvězdám. Tak se stalo, že ještě v pondělí na tiskové konferenci zdravý italský basista Ferruccio Furlanetto málem ve středu nenastoupil k vyprodanému galakoncertu. Nakonec přes lehčí virózu zpíval a buďme tomu rádi, protože i indisponovaný Furlanetto překoná kvalitou svého zpěvu zdravější kolegy.

Foto: Peška Stanislav, ČTK

Italský zpěvák Ferruccio Furlanetto

Článek

Vypustil sice dvě mozartovské árie, ale ponechal Musorgského Borise Godunova. Jeho podání sice nemělo ty nejlepší parametry díky indispozici, ani ruština nebyla nejlepší, ale srovnání s ruskými či jinými slovanskými představiteli této složité zpěvně deklamační role (scéna umírání Borise) neskončilo prohrou.

Již více ve formě se představil ve druhé části, kdy zpíval Verdiho a Čajkovského. Zejména árie Gremina z Evžena Oněgina podána zcela bezchybně beze stop indispozice a v perfektní ruštině nadchla. Po ovacích vstoje přidal téměř „robesonovsky“ podanou Kernovu píseň Old Man River z muzikálu Showboat – asi nejlepší číslo večera, kde vyzněl jeho sytý hluboký bas i přirozená divadelnost – a poté árii Basilia z Rossiniho Lazebníka sevillského.

Více rozpaků vzbudil doprovod rozhlasových symfoniků (SOČR) a hlavně řízení Petra Altrichtera. Zůstalo s výjimkou několika orchestrálních čísel daleko za nedávným výkonem Brněnské filharmonie při galakoncertu Garančové.

Reklama

Výběr článků

Načítám