Jak jste se k roli Hamleta v Ledeckého stejnojmenném muzikálu dostal?

S Jankem Ledeckým jsem byl naposledy v užším kontaktu před deseti lety, kdy jsem mu dělal pódiového technika na jeho turné. Já už v té době zpíval a hrál, a když mě oslovila firma, která hledala člověka schopného hrát na více nástrojů a nachystat kapele pódium, vzal jsem to. Nebyl jsem tím pádem jenom obyčejný bedňák, a tak jsem byl s Jankem v blízkém kontaktu.

Povídali jsme si o muzice a podobně. Později jsme se potkali na koncertu Petera Nagye, kde jsme oba zpívali. Loni mi zavolal, že bude obnovovat Hamleta a převede na česká pódia jeho americkou verzi. Nabídl mi hlavní roli.

Vy jste ale vždycky říkal, že se vám do žádného muzikálu nechce.

To je pravda, bylo to mé dlouhodobé stanovisko. Zaujala mě totiž jen zpracování Jesus Christ Superstar a Vlasů, což ale jsou díla zahraničních autorů. Z českých autorských muzikálů mě v podstatě nic neoslovilo. Janek ale přišel, dal mi DVD, já si ho pustil, dýchlo to na mě a já pochopil, že je to hozená rukavice.

Zaujal vás Hamlet pouze umělecky, anebo jste to přijal i proto, že je to pracovní nabídka, která vás na nějaký čas finančně zajistí?

O práci a finance nejde, protože ho budeme v následujícím půlroce hrát jen tři týdny. To není věc, která by mě měla finančně zajistit. Je to spíš nakopnutí, možnost nahlédnout do divadla a dělat věci, které jsem předtím nedělal.

Jak moc jste se s postavou Hamleta ztotožnil?

Líbí se mi, že to není úplně pozitivní postava. Je mi blízký tím, že si říká své a nenechá si do věcí mluvit.

Jaká je nová „americká“ verze muzikálu, kterou budete hrát, ve srovnání s původní českou?

Americký režisér, který se na ní podílel, upravil děj tak, aby byl jasný a logický. Všechno na sebe navazuje, je to celistvý muzikál, na čemž se samozřejmě podepsal i Janek, který už na něj dnes hledí trochu jinak než v době, kdy ho psal. Toto představení je navíc přepsané pro tenor, tedy pro vyšší hlas, než je Jankův, jenž v původní verzi hrál hlavní roli.

Která scéna je pro vás nejnáročnější?

Je tam moment, kdy Hamlet běhá v prostěradle po hradbách a blázní, protože mu duch řekl, že jeho otce zabil jeho vlastní bratr. Čtyři minuty na pódiu poletuju, zpívám vysoké pasáže a končím nahoře na hradbách, kde zpívám nejvyšší tón. Je to výborné místo, těším se na něj, ale když si při něm člověk dobře nerozvrhne síly, může to být problém.

Máte z minulosti nějakou hereckou zkušenost?

Žádnou, s tím se seznamuju za pochodu. Hodně mi pomáhají zkušenější kolegové Josef Laufer, Richard Tesařík a Janek Ledecký. Myslím si ale, že to bude dobré, protože je mi na pódiu dobře.