Co jste vybrali na komplet z vašich jedenácti desek, které jste s Jazz Q natočili v letech 1964 až 1985?

Autorských desek, kde byla jen naše kapela, je pouze sedm. Ostatní jsou výběry typu Jazzrockové dílny. Ani první Coniuctio z roku 1970, ještě s Jiřím Stivínem, jsme do kompletu nezařadili pro jeho jazzový charakter, a soustředili se pouze na jazzrocková alba od roku 1974 - od LP Pozorovatelna a Symbiosis, dále Jazz Q Live 74-75, Elegie, Zvěsti, Hodokvas a Hvězdoň.

A co tedy obsahuje osmé CD?

Sestavu bonusů, věcí, které pohromadě nikdy nevyšly. Jen něco z toho se objevilo v 90. letech na Albu, které nikdy nevyšlo. Nyní je tam 15 převážně zpívaných skladeb. Chci tím i dokázat, že Jazz Q nebyla jen jazzrocková kapela instrumentálek. Vždyť s námi zpívali Joan Dugganová, Jana Koubková, Oskar Petr, Petr Kalandra, Michael Kocáb či CK Vocal.

Co se stalo s Joan Dugganovou, snad jedinou anglickou zpěvačkou, která v 70. letech žila ve východní Evropě?

Vrátila se po rozchodu s Františkem Franclem v roce 1975 do Anglie a pak jsme s ní ztratili kontakt. Později jsem se dozvěděl, že zanevřela na hudbu a vstoupila do sekty Amon People. Když jsem s ní v 80. letech mluvil, byla tím plně zaujatá a o ostatní se nezajímala. To se změnilo, před dvěma lety jsem si s ní telefonoval a zjistil, že konečně sektu opustila a začala žít normálním životem. Dokonce projevila zájem si s námi zahrát, takže není vyloučeno, že se nám podaří dostat ji k nám. Ale letos to asi nebude.

Po roce 1985 jste hrál akusticky s Tonym Ackermanem, psal jste filmovou i televizní hudbu, jako cestovatel jste natočil po roce 1989 televizní seriál o náboženství. Na čem pracujete nyní?

Po dokončení cyklu Prolínání světů teď připravuji cyklus Bohové a proroci, který režíruji a píšu k němu hudbu. Bude se věnovat protagonistům asijských náboženství a jejich životům. Později bych chtěl natočit něco o křesťanství a judaismu.