Hlavní obsah

Apokalyptická glosa neskalního fanouška

Novinky, Stanislav Dvořák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Apocalyptica, čtveřice metalových violoncellistů z Finska, sklidila v pondělí ve Společenském sálu Kongresového centra v Praze bouřlivé ovace. Byli tu už po několikáté, a tak přišli hlavně skalní "hroziči".

Článek

Nevelký, ale zcela zaplněný sál odměnil pekelnou show finského kvarteta okamžitou zpětnou vazbou. První řady se rozhýbaly už ve chvíli, kdy Apocalyptica zahájila koncert zatím nepříliš známými skladbami z horké novinky Worlds Collide.

Finové se také pořádně snažili roztopit kotel - jejich šílené točení hlavami a pohazování hřívami by jednomu málem způsobilo závrať. Eicca Toppinen si několikrát zamával violoncellem nad hlavou a vychutnával si dirigování davu. Za kontakt s publikem tedy mají jedničku s hvězdičkou. Atmosféru ale dokreslovala také divoce blikající světla zvýrazňující  pochmurné obrazy lebek na stěně.

Ke konci došlo i na nejoblíbenější coververze Metalliky, se kterými kdysi Apocalyptica prorazila. Skladby jako Enter Sandman, Seek and Destroy či Nothing Else Matters sklidily největší úspěch. Jsou prověřenou jistotou a obstály by i bez doprovodu bicích.

Právě vedle nich ale působí materiál z nové desky jako nenápaditý, dost ošuntělý "metloš". Síla finské čtveřice vždy byla a je především v kreativním předělávání hitů, což na druhou stranu není tak málo.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám