Hlavní obsah

SuperStar byla výtah k popularitě, co fungoval krátce

Výtahem k popularitě, který však fungoval jen krátce a pomohl pouze dobře připraveným osobnostem, byla podle hudebního publicisty Vladimíra Vlasáka soutěž Česko hledá SuperStar. "Ukázalo se také to, že ti zpěváci jsou v podstatě produktem televizní soutěže a záleží strašně moc na nich a na jejich talentu, jestli se v branži uchytí," řekl Vlasák.

Článek

Po třech letech od prvního ročníku soutěže je stálicí české hudební scény vítězka klání Aneta Langerová, jejíhož debutového alba Spousta andělů se podle údajů vydavatelství SonyBMG prodalo přes 145 000 kusů. Zájem publika o její písně přesto klesá, letošní novinky nazvané Dotyk se zatím prodalo "jen" 33 000 kusů.

Langerová ve čtvrtek ukončí českou část svého turné, jímž vydání nového alba doprovodila. Pokles posluchačského zájmu se projevil i na některých koncertech, na něž přišlo mnohem méně lidí, než pořadatelé série očekávali. Jen pár lidí na ni přišlo například v Olomouci a také liberecký koncert organizátoři počátkem října přesunuli z rozlehlé sportovní arény do menšího prostoru v domě kultury.

Langerová si podle Vlasáka mohla u publika trochu uškodit stylovým úkrokem k melancholičtějším skladbám. "Teď je otázka, jestli za ní publikum půjde a jestli si získá nějaké nové. Možná i ji čekají turné po klubech a deset let probíjení se scénou, což je cesta, kterou museli absolvovat všichni před ní," konstatoval Vlasák.

Dalším zpěvákem, který se na české hudební scéně zřejmě neztratí, je podle Vlasáka Petr Bende. "Ale ten už měl v podstatě připravenou desku před soutěží a hrál normálně s kapelami. Vyletěl nahoru, a i když trošku spadne, tak mu zůstane zázemí, které měl předtím," zhodnotil Vlasák.

Většina rychlokvašek už zapadla

Většina někdejších finalistů dosavadních tří řad již podle Vlasáka upadla do zapomnění a u mnoha z nich se mu již ani nevybavují jejich jména. "Byly to spíš rarity, exotická vybočení a legrácky a myslím si, že většina lidí na ta jména už celkem rychle zapomněla," míní Vlasák. Divákům se proto už dávno vytratil z očí někdejší "maskot" první řady soutěže Stanislav Dolinek, který po neúspěchu v hudbě zkoušel štěstí psaním do bulvárního tisku, či Veronika Zaňková, jejíž debut dostávali lidé v drogerii jako dárek při nákupu pracího prášku.

Zatímco v první řadě soutěže nabídlo vydavatelství BMG, jež bylo partnerem pořádající televize Nova, vydání alba čtyřem finalistům a po druhé dokonce pěti, po třetí řadě dostali možnost vydat debutové album pouze dva finalisté. Zbývající soutěžící se o svůj osud museli postarat sami. Například David Spilka, který se ve třetí řadě umístil na druhé příčce, si dokonce musel desku nedávno vydat sám.

"Možná se ukáže, že se z nich v branži uchytí třeba jen dva tři a za ostatními se může zavřít voda," prohlásil Vlasák, který kromě Langerové a Bendeho dává šanci na úspěch ještě Sámeru Issovi. "Ale taky mu dá ještě dost práce přesvědčit, že není jen rychlokvaška," dodal. 

Reklama

Výběr článků

Načítám