Hlavní obsah

Zpravodajská televize Z 1: divák si udělá názor sám

Právo, Jana Perglerová

Jednou ze šesti nových digitálních televizí, které se mají objevit příští rok v éteru, je zpravodajská televize Z 1. Chce začít vysílat na jaře, dostupná bude na satelitu, u kabelových operátorů, na internetu a IPTV.

Článek

Také pravděpodobně v Praze, na Ústecku a Domažlicku, kde již obyvatelé přijímají digitální signál prostřednictvím set top boxů. A možná začne vysílat v digitální síti na Brněnsku.

Diváci znají zpravodajskou stanici ČT 24. V čem má být "zet jednička" jiná?

"Jsme komerční zpravodajský kanál. Podobné stanice existují skoro ve všech zemích Evropy. Tak jako nyní divák pozná rozdíl mezi přístupem České televize a Novy, pozná i rozdíl mezi ČT 24 a námi. Nebudeme automaticky přenášet tiskové konference, ale zaměříme se pouze na ty aktuální události, které se bezprostředně týkají života občanů.

ČT 24 musí vysílat vše, co je ve veřejném zájmu, a je určena všem divákům, my máme jiné poslání a přesněji definovanou cílovou skupinu diváků. A té chceme nabídnout velmi kvalitní servis a informace. Svého diváka chceme trochu hýčkat. A nevnucovat pohled na svět, názor si udělá divák jistě sám," charakterizuje televizi Z 1 její šéf a člen představenstva První zpravodajské společnosti Martin Mrnka, který má dlouholeté zkušenosti jako redaktor ve zpravodajství a publicistice ČT a Novy.

Cílovou skupinou jsou lidé mezi 30 a 65 lety

Cílovou skupinu diváků Z 1 mají tvořit lidé mezi 30 až 65 lety, spíše muži, obyvatelé větších měst, s vyšším vzděláním a vyššími příjmy.

"Zájem máme i o mladší lidi, ale náš klíčový divák bude hotový člověk se zájmem o společenské, politické a ekonomické dění, člověk s aktivnějším přístupem k životu a práci," řekl Mrnka. Z 1 si také klade za úkol být maximálně korektní ke všem politickým i ekonomickým subjektům v zemi.

"Musíme být důvěryhodní, aby se na nás lidé dívali a vyhledávali nás. Žádné senzace za každou cenu, jde nám o prestiž," míní Mrnka.

Zpravodajská Z 1 chce mít, kromě klasických zpráv vysílaných každou půlhodinu, větší podíl publicistiky a dokumentů. "Hodláme vysílat různé magazíny o autech, bydlení, módě, životním stylu a dokumenty o událostech současného světa. Ne dokumenty přírodopisné a tak podobně," informoval šéf televize.

Chtějí myslící, ne mluvící hlavy

Aby mohli začít vysílat, vybírají vhodnou budovu, vypisují tendr na technologie, vytipovávají konkrétní program a hledají lidi. "Konkrétní jména nemohu říci, ale asi tak třetina našich zaměstnanců bude mít televizní zkušenosti. Máme velký zájem o lidi z rádií, protože těm je denní kontaktní zpravodajština bližší.

Nepotřebujeme mluvící hlavy, ale myslící hlavy. A také pátráme mimo obor. Chceme si najít a vychovat svoje lidi, kteří nebudou zatíženi negativními televizními návyky," uvedl první muž zpravodajské televize Z 1, která bude zpočátku dostupná asi 1,5 miliónu domácností v České republice.

Majitelem televize Z 1 je slovenská finanční skupina J Ta vlastní mj. fotbalovou Spartu či slovenskou televizi JOJ. J byla také majitelem zpravodajské slovenské televize TA 3. "Investice vlastníka do Z 1 se má pohybovat řádově ve stovkách miliónů korun a bod zlomu v návratnosti očekáváme po čtyřech letech vysílání," tvrdí Mrnka.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám