Fanoušci kapely se dočkají nového studiového alba po čtyřech letech. Skupině nedávno vypršela smlouva s hudební společností Parlophone a dlouho se spekulovalo o jejím nástupci. Média jeden čas hovořila o labelu Hear Music americké kávovarnické společnosti Starbucks, jíž se jako první upsal Paul McCartney.

Radiohead nakonec v pondělí překvapili oznámením, že In Rainbows vydají sami přes internet. Kapela album nabízí v dvojí podobě. Deset nových písní si mohou posluchači buď elektronicky stáhnout, anebo si je objednat ve speciálním Discoboxu, který bude vedle klasického vydání na CD a dvou vinylech obsahovat další disk s bonusovými písněmi, fotografiemi a grafikami.

Zatímco Discobox bude stát 40 liber (zhruba 1600 Kč) a zájemci si na jeho rozvoz počkají do 3. prosince, k pouhému stažení budou písně z In Rainbows k dispozici od 10. října. K ceně za stažení se na internetových stránkách Radiohead pouze píše: "Je to na vás. No opravdu, je to na vás".

Hudební průmyslníci bez profitu

Mluvčí kapely řekl, že jedním z důvodů, proč se parta z Oxfordu rozhodla obejít se bez vydavatele a prostředníků prodeje, je snaha dostat album k posluchačům dříve než za obvyklé tři až šest měsíců.

Vydat desku bez pomoci hudební firmy se rozhodla již řada muzikantů zvučného jména. Prince například dal své poslední album k dispozici listu Mail on Sunday. Skupina The Charlatans zase plánuje nabídnout svůj příští singl ke stažení z webových stránek jedné rozhlasové stanice. V Česku své album zdarma na internetu zpřístupnil Jaromír Nohavica.