Gigerova tvorba je však mnohem rozsáhlejší, i když spolu s filmovými výpravami jsou nejznámější obaly desek Debbie Harryové, tria Emerson. Lake & Palmer, i řady metalových kapel včetně Carcass a Celtic Frost. Vydal také řadu knih a věnuje se volné tvorbě i kovovým skulpturám. Tuzemské publikum se s jeho tvorbou mohlo seznámil před dvěma lety na výstavě v Národním technickém muzeu.

Co pro vás znamená film Vetřelec Riddleyho Scotta, k němuž jste navrhoval výpravu?

Film mi poskytl velkou publicitu, což bylo velmi dobré, ale moc mi to nepomohlo ve světě výtvarného umění . Ve Švýcarsku byli vždycky umělci, kteří pracovali pro operu, což bylo v pořádku, ale když dělali jiné věci třeba pro film, tak to nebylo považované za umění, ale za komerci. Lidé si mysleli, že nejsem seriózní, když pracuji pro film. Když jsem dostal Oscara, tak jsem byl ten nejhorší. A podobné to bylo v té době s obaly na desky, ale myslím, si lidé změnili svůj názor na film, ten se stal mocnějším a získal na vážnosti a nyní se akceptuje.

Věnujete se ještě práci pro film?

Ne s prací pro film jsme skončil, když pracujete pro film, musíte odjet do Států, do Hollywoodu, a to já nechci, nechci změnit místo, kde tvořím. Když jsem se rozhodl zůstat ve Švýcarsku, tak jsem se současně rozhodl odmítat nabídky na další filmové výpravy. Nemohu je přijmout, nebyl bych v místě natáčení, takže bych nemohl pro film udělat maximum. Když se točil Vetřelec, strávil jsem sedm měsíců ve studiích Shepparton, a změnil bydliště. To už jsem podruhé nikdy neudělal, zůstal jsem v Curychu a proto kvalita dalších dílů nebyla tak dobrá jako zpočátku.

Kde jste bral inspiraci pro svou tvorbu?

To je velmi obtížná otázka. Do mých maleb se promítly všechny vlivy, které na mě působily. To je způsob, jímž pracuji. Inspirace přicházela ze všeho, ze snů, z působivých událostí, z věcí, které mě znervózňovaly, z klaustrofobických strachů, které můžete vidět v mých dílech, ze sexuálních obsesí. Někdy mi šlo o reprodukování mých snů, někdy mě inspirovaly velmi prosté věci z okolí. Když jsem je ale použil ve svých dílech, ve svých malbách, tak vytvořily zcela odlišný a velmi realistický nebo spíše surrealistický dojem.  Podotýkám ale, že od roku 1982 už nevytvářím obrazy, ale dělám jen trojrozměrná díla a kresby tužkou nebo píši.

Proč jste se proto rozhodl?

Protože jsem vytvořil už hodně obrazů, stvořil jsem svoji krásu  a už jsem se nechtěl opakovat. Na tvorbu potřebujete celé hodiny a já už mám 67 let, takže už byl čas přestat. Vytvořil jsem tolik obrazů, že mám co ukazovat, a tak se nyní soustřeďuji na přípravu výstav. Teď chystám jednu velkou ve Španělsku, další bude příští rok ve Frankfurtu. Mám s nimi dost práce.