Co měla Apocalyptica dělat? Nemohla více než deset let přehrávat na cella, nástroje s krásným provokativním zvukem, písničky amerických thrashmetalových bardů. Nemohla ani vystačit s předělávkami kousků jiných hudebních kumpánů, stejně tak s vcelku nevýraznými vlastními kompozicemi, které stály na pomezí metalu a klasiky.

Částečně se tedy vzdala klasického hudebního pohledu na věc i lásky ke zvuku cell a jednou nohou vkročila do dvora rockového mainstreamu. Znějí v něm přirozeně cella, ovšem aranžérsky vychází z tradičního písničkového modelu.

Ve skladbě Helden, což je německy zpívaná předělávka Bowieho a Enovy písně Heroes, hostuje kytarista Richard Z. Kruspe z Rammstein. Vokál v té skladbě patří Tillu Lindemannovi z téhož tělesa. Zpívá těžce, intonačně trochu nejistě, nicméně osobitě. Podobně se k písni I'm Not Jesus postavil Corey Taylor, znamenitý vokalista skupin Slipknot a Stone Sour. S Lindemannem, Adamem Gontierem z kapely Three Days Grace a Cristinou Scabbiou z Lacuna Coil se spolu postarali o čtyři vrcholy desky.

Zastínili tak zbylé instrumentální "vycpávky", neboť "jejich" kompozice mají pro Apocalyptiku nový rozměr a dokladují, že se je schopna ucházet o přízeň širšího spektra posluchačů. Worlds Collide je deska, která by mohla v kariéře Apocalyptiky znamenat zásadní zlom. Pohříchu se nabízí otázka, zda je to pro vyprofilovanou kapelu dobré. Ztrácí totiž osobitost a hrne se do míst, kde je dlouhatánská fronta. Nepříjemné resumé.

Apocalyptica: Worlds Collide Sony BMG, 48:18